[linux-ileri] Re: uygulamalar ve dosya/device bilgileri

---------

From: M. Umut KARABUDAK (ukarabudak@ttnet.net.tr)
Date: Thu 07 Aug 2003 - 17:25:49 EEST

    On Thu, 2003-08-07 at 14:54, Utku Üzülmez wrote:
    > selam,
    >
    > redhat8.0 kullaniyorum
    >
    > bir uygulamanin calismak icin tam olarak hangi dosyalari kullandigini
    > (hangi dosyalarin izinlerine ihtiyac duydugunu), hangi aygitlara bagli
    > oldugunu nasil ogrenebiliriz, bir komutumuz var mi?
    >
    > biraz daha ozele inersek, ornegin;
    > kppp kullanarak internete baglanmak isteyen bir kullanici, kppp
    > calistirma iznine, modeme ve bunun haricinde baska nelere ihtiyac duyar?
    > bunu bir komutla ogrenebilir miyiz, yoksa tahminlerden mi yola cikacagiz?
    >
    > neden soruyorum, cunku user olarak bir programi calistirdigimda tum
> [...]
    Kppp icin :
    /etc/pam.d/kppp dosyasinda:
    auth sufficient pam_rootok.so
    satirini comment edip
    auth sufficient pam_permit.so
    satirini eklemem yetmisti.

    Bu tur yetkiler redhat'ta pam yapmak daha iyi olacaktir.
    PAM nedir derseniz bon lecture :)
    http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-8.0-Manual/ref-guide/ch-pam.html

    Bu arada redhat 9'da
    [umut@phobos umut]$ which kppp
    /usr/bin/kppp
    [umut@phobos umut]$ ls -l /usr/bin/kppp
    lrwxrwxrwx 1 root root 13 Jul 8 02:56 /usr/bin/kppp ->
    consolehelper
    ve son olarak man consolehelper derki:
    consolehelper - A wrapper that helps console users run system programs

    M.Umut KARABUDAK
    http://www.karabudak.net
    The longest part of the journey is said to be the passing of the gate.
                    -- Marcus Terentius Varro