[linux-ileri] Re: uygulamalar ve dosya/device bilgileri

---------

From: Utku Üzülmez (utkuz@netscape.net)
Date: Thu 07 Aug 2003 - 14:54:30 EEST

      selam,

      redhat8.0 kullaniyorum

      bir uygulamanin calismak icin tam olarak hangi dosyalari kullandigini
      (hangi dosyalarin izinlerine ihtiyac duydugunu), hangi aygitlara bagli
      oldugunu nasil ogrenebiliriz, bir komutumuz var mi?

      biraz daha ozele inersek, ornegin;
      kppp kullanarak internete baglanmak isteyen bir kullanici, kppp
      calistirma iznine, modeme ve bunun haricinde baska nelere ihtiyac duyar?
      bunu bir komutla ogrenebilir miyiz, yoksa tahminlerden mi yola cikacagiz?

      neden soruyorum, cunku user olarak bir programi calistirdigimda tum
      izinleri vermis olmak istiyorum ki benden root sifresi sormasin.

      bu arada linux-baslangic listesinden cikmisim bir sekilde. ben
      istememistim cikmayi ve farkettim ki zaten bir suredir mesaj
      alamiyormusum listeden. bir sorun cikmis saniyorum ki,

    iyi calismalar.

    ----- Utku Uzulmez ------
    linux against the system!