[linux-ileri] Re: Son:Re: birden fazla ip

---------

From: Baris Hasdemir (penguen@hasdemir.com)
Date: Wed 23 Apr 2003 - 18:59:57 EEST

    selam,

    bilgisayarimiza herhangi bir ayar yaptigimizda, mesela desktop resmini
    degistirdigimizde, kainattaki butun isletim sistemleri bunu bir dosyaya
    yazmak zorundadir. bu dosyayi ister ascii text olarak tutar, ister
    binary olarak. ister database formatlarindan birinde, ister sahsina
    munhasir uyduruk bir formatta (windows registry mesela). ama her
    halukarda bu bir dosyaya yazilir ve acilista okunur.

    siz bu yazma islemini ister kendiniz elle yaparsiniz, isterseniz bir
    arabirim kullanirsiniz. bu arabirim grafik bir arabirim de olabilir,
    salt text bir arabirim de olabilir. o isletim sistemindeki program
    cesitliligine ve sizin keyfinize baglidir.

    ancak tekrarliyorum, her isletim sistemi ayarlarini dosyalara yazar, ve
    acilista bunlari okur. bir ayar elle yazilinca daha az (ya da daha cok)
    karizma olmaz :)

    sevgiler,
    baris