[linux-ileri] Re: Son:Re: birden fazla ip

---------

From: Ayhan CAKICI (ayhan@mbm.erciyes.edu.tr)
Date: Thu 22 Apr 2004 - 18:20:34 EEST

    merhaba

    oncelikle Serdar Beye tesekkur etmek istiyorum.

    Gelelim neden boyle birsey yapmak istedigime;

    elimizde hem internete hemde local networke ftp web ve mail yayini yapmak=
    ta olan bir makina var bu makinanin dmz gibi bir olayi yok
    bu nedenle makinaya 1 ethernet takip 2 ip vermek zorundayim.(Aslinda 2 et=
    hernet takip her ethernete gerekli ipyi verebilirim ozamanda ogrencilerin=
     kullancaklari hat ve boylece makina sayisini azaltmis olurum. Bu sebeble=
     bunuda yapmak istemiyorum.)niye diye soracaksiniz. cunku localdekiler ma=
    kinanin adresini ilk ip olarak biliyorlar. o nedenle surekli o ip i kulla=
    nrak makinaya ersimeye calisiyorlar erisemedikleri zaman ise telefon acip=
     neden erisemiyorum diye soruyorlar ,makinanin diger ip si ise merkez bim=
     tarafindan gercek ip e yonlendirilmis olan ip bu nedenle bunuda kullanma=
    k zorundayim

    Buna ek olarak daha once windows 2000 server kulaniyorduk ve yukaridaki a=
    yarlari windows 2000 uzerinde yapmistim. linuxe gecince bu ayarlari nasil=
     yapabilirim diye dusundum ve bu soruyu sordum.

    Daha once baz=C4=B1 cevaplar verildi, belki onlar benim sorunumu cozebile=
    cek duzeyde idi. ama ben islemleri gecici yollarla veya cozumler ile yapm=
    ayi sevmeyen birisi oldugum icin bu cevaplar beni tatmin etmedi. Yinede s=
    orumu cevaplayan herkese tesekkur ediyorum.