[linux-ileri] Re: imap mi kullansam

---------

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Wed 16 Apr 2003 - 17:29:56 EEST

    fr wrote:
    > Selamlar,
    >
    > 20-30 kullanicili bir networkte amacim maillerin bir
    > noktada toplanabilmesi ve ordan yedekleme yapmak.
    > bunun için imap mi kursam, yoksa kullanicilarin
    > outlook experesslerini sambadaki paylasimlarini depo
    > olarak kullanmalarini mi saglasam?

    Bunda ciddi garip, anlaşılması zor timing hataları almak mümkün. 1-2 yıl
    önce bunu deneyen birileri bu şekilde hatalar almıştı.

    En temizi imap'tir.

    > imap icin de cyrus ve courier arasinda hangisini
    > tercih etmeliyim? her ikisi de benim ürünüm iyidir
    > diyor.

    Her ikisini de kullandım. Cyrus daha "profesyonel".

    Cyrus'un özellikle hoşuma giden tarafı, bir posta birden fazla kişiye
    gönderilmiş ise, bunların ayrı ayrı kopyalarını oluşturmak yerine bir
    kopya tutup hard-link yapması. Kullanıcı açısından değişen bir şey yok,
    fakat disk kullanımında güzel bir tasarruf.

    Courier daha hafif. Pratikte, şu anda üzerinde 250 Gig kadar posta
    datası duran bir courier imap sunucusunu biliyorum. Postalar ayrı ayrı
    (Maildir biçemi) tutuluyor. Fakat pratikte bir faydası olmuyor çünkü bu
    büyüklüğe çıkıldığı zaman bir folder'da normal 'ls'in görebileceğinden
    daha fazla dosya adedi falan olması gibi şeylerle karşılaşılıyor. Ayrıca
    kullanıcı Türkçe isimli bir dizin oluşturduğu zaman bu, diskte çok garip
    (imap UTF7 encoding midir nedir) karakterlerle belirtiliyor. Bu da gene
    her postanın ayrı bir dosyada olmasının düşündürdüğü komut satırı
    betikleri ile bir şey yapabilme ihtimalini zorlaştırıyor.

    Benim tercihim cyrus'tan yana.

    Esen kalın,
    Deniz