[linux-ileri] Re: mplayer gtk2 sorunu

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 16 Apr 2003 - 01:22:12 EEST

    Derya Sezen wrote:
    > Selam,
    >
    > Kullandigim vers. 0.90 son release. Rpm versiyonu var bende, sorun
    > cikarmadan kullanabiliyorum. Bu vers. unu da normal olarak derleyip
    > kullanabiliryorum ama sorun "--enable-gui" de. Makefile 'i incelerseniz
    > ve demek istedigimi anlarsiniz cunku "configure" gtk-glib versiyonu ve
    > bilgilerini asagida belirttigim gibi eski yapiya gore almaya calisiyor.
    > Olayin "pkg-config" e port edilmesi lazim...
    >
    > iyi calismalar

      Slackware 9.0 altinda hic sorunsuz derleniyor.

    -(~:$)-> ldd `which gmplayer` |grep -i gtk
             libgtk-1.2.so.0 => /usr/lib/libgtk-1.2.so.0 (0x40208000)

      Kullandiginiz dagitim gtk 1.2 icermiyor olabilir.

      GTK2 ile "temiz" bir mplayer derlenecegini zannetmiyorum. Bir
    kutuphanenin major numarasi degistiginde sadece bir config dosyasinin
    verecegi parametrelere gore adapte olmasini da beklememek lazim.

      Belki GTK2 icin patchler vs. vardir, ya da sisteminizde gtk 1.x
    kuruludur ama configure bulamiyordur. /usr/lib i incelemenizi oneririm.

      Gecici bir cozum de gtk 1.x i sistemde farkli bir yere (ornegin /opt
    altina) kurmak ve mplayer'in configure scriptine --with-gtk-config=PATH
    parametresiyle yerini belirtmek olacaktir.

      Saygilar,
      Onur Kucuk