[linux-ileri] Gentoo & GCC 3.2.x

---------

From: S.Çağlar Onur (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Thu 03 Apr 2003 - 16:09:20 EEST

    Selamlar;
        GCC 3.2.x in -march=pentium4 kontrol bayrağı ile hatalı binary kodlar ürettiğini okudum. Floating Point işlemlerinde gerçekten hatalı işlemler gerçekleştiriyor.Mesela php ile bu kod <? printf("%f",12.32); ?> 00.00 çıktısı veriyor. Biraz araştırma yaptıktan sonra
    "-march=pentium3" kullanılmasının problemi çözdüğünü gördüm. Sormak istediğim şu;

    1.) "-march=pentium3 -mcpu=pentium4 -03 -pipe -fomit-frame-pointer" kontrol bayrağınında kullanılmasında bir sakınca olmadığını yazmışlar. Yanlış bilmiyorsam "march" bayrağı işlemciye özel kod üretirken "mcpu" bayrağı geriye dönük kod uygunluğunu koruyor. Bu durumda iki bayrak bir arada nasıl kullanılabilir?

    2.)Gentoo'da herşeyi yeni kontrol bayrakları ile derlemek için emerge -e world komutu kullanılıyor.Fakat glibc,binutils v.s gibi çoğu paket world listemde bulunmuyor. Bu yeniden derleme işlemini nasıl gerçekleştirmeliyim? Sistemi stage1 den tekrar mı kurmalıyım(sonuçta GCC 3.2.x'de march=pentium4 kullanılarak 2.9.x ile derlendi :) )

    Saygılar
    S.Çağlar Onur - Tübitak
    Avrupa Birliği Altıncı Çerçeve Programı
    web: http://www.fp6.org.tr/