[linux-ileri] Re: Gentoo & GCC 3.2.x

---------

From: qa=F0=FDl=20=DEeker?= (cagils@biznet.com.tr)
Date: Tue 15 Apr 2003 - 09:10:11 EEST

    bu listeye çok sık bakmıyorum. O yüzden geç olmuş olabilir.
    evet GCC 3.2.x -march=pentium4 sorunlu.

    1) -march=pentium3 -mcpu=pentium4 gercekten de bir arada kullanilabilir. Bunu
    su sekilde gozlemleyebilirsiniz:

    $ cat test.c
    int main() {return 0;}

    $ gcc -v -Q test.c -march=pentium3
    etkin seçenekler: -fpeephole -ffunction-cse -fkeep-static-consts
     -fpcc-struct-return -fgcse-lm -fgcse-sm -fsched-interblock -fsched-spec
     -fbranch-count-reg -fcommon -fgnu-linker -fargument-alias -fident
     -fmath-errno -ftrapping-math -m80387 -mhard-float -mno-soft-float
     -mieee-fp -mfp-ret-in-387 -mcpu=pentium3 -march=pentium3
                               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Goruldugu gibi -march secenegi -mcpu'yu da etkinlestiriyor. Simdi de sizin
    kullandiginiza bakalim:

    $ gcc -v -Q test.c -march=pentium3 -mcpu=pentium4
[...]
     -mieee-fp -mfp-ret-in-387 -mcpu=pentium4 -march=pentium3

    Bu iki secenek birarada kullanilabiliyor yukarıdaki sekilde. -march pentium3
    bayragi pentium3'den daha alt-seviyedeki islemcilerde kullanilamayacak bir
    kod uretiyor. (Daha ust seviyedekilerin geriye donuk uyumlu olduklari icin bu
    kodu calistirabilir tabi).

    -mcpu pentium4 bayragi ise bellek-align'larını, stack kullanimini ve buna
    benzer optimizasyonlari isleyiciye uygun hale getirir. Bu ayarlarin
    isleyiciye uygun olmamasi kodun calismamasina (ya da daha alt islemcilerde
    calismamasina) neden olmaz, sadece yavas calismasina neden olur.

    Bu iki bayrak birlikte kullanildiginda pentium4'e gore optimize edilmis,
    pentium3 isleyici komutları ve ABI'si (Application Binary Interface) kullanan
    bir kod elde edilmis olur.

    2) binutils, glibc gibi sistem paketleri world profilinde yer almazlar, system
    profilinde yer alirlar. Bunun icin 'emerge -ev system' komutunu
    kullanmalisiniz.

    Umarim yardimci olabilmisimdir.

    Cagil Seker

    -- Desc: signature