[linux-ileri] Re: Remote reboot

From: warex (warex@punkass.com)
Date: Thu 05 Dec 2002 - 13:44:33 EET

belki biraz fantastik, belki yerinde bi çözüm olucak, ping paketiyle reboot i$leminde, hping i$inize yarayabilir.
http://www.hping.org
manuallarını okuyun, beraberinde gelen dokumanları kurcalayın, gercekten cok güzel bir program genel olarak.

gelelim reboot olayına:
hping'in dökümanlarında backdoor olarak kullanılabileceğinden bahsedilmi$, kopya çekelim,

i$yerinizdeki makinada bir bash scripti olu$turun
----pingd----
#!/bin/bash
hping -I eth0 -9 deneme | /bin/bash > /dev/null
----pingd----
daha sonra "pingd &" ile çalı$tırın. (kapanıp gitmemesi için belirli aralıklarda crond "killall hping" ve "pingd &" i$lemlerini tekrar çalı$tırabilir)
dökümanlarında da detaylı okursunuz, burada hping içerisinde deneme geçen paketleri yakalayıp çıktısını shell'e gönderiyor.

evdeki makinada gonder adında bir dosya olu$turuyoruz, paketi doldurmak için
$ echo -e "/sbin/reboot;\n" > gonder
daha sonra evden $u komutla makinanızı reboot edebilirsiniz.
(1.1.1.1 i$yerinizdeki makina dersek)
# hping 1.1.1.1 -c 1 --udp -d 100 --sign deneme --file gonder

bu tek paketi gönderdikten sonra i$yerinizdeki makinada root kullanıcısı(çünkü hping'i o çalı$tırıyor) reboot komutunu çalı$tıracaktır.

Çağlar beyin de bahsettigi gibi cep telefonunuzdan bir mail göndererek restart etmek isterseniz(ki makinanızı reboot etmeniz gerektiginde hala mail servisi çalı$ıyorsa) subjecte deneme/sbin/reboot; yazıp o makinadaki herhangi bir hesaba bir mail göndererek restart i$lemini gerçekle$tirebilirsiniz; kısaca icerisinde deneme/sbin/reboot; (ve yeni satır) geçen her paket ile sunucunuzu restart edebilirsiniz(web, pop3...), yeter ki hping dinleme konumunda olsun.

saygılar,
sertan kolat