[linux-ileri] defunct

From: Umt (php@kakalak.org)
Date: Fri 06 Dec 2002 - 11:36:30 EET

Merhaba,

Linux boximda calisan processlere baktigimda zaman zaman kimisinin <defunct>
oldugunu goruyorum (ps aux'ta yaninda yaziyor) Bir sure sonra bu processler
ortadan kayboluyor...

En cok apache ve mysql altinda aliyorum bunlari. php, mysql, apache hata
loglarina baktim, ama hersey normal.

Farkli kernellerde (2.4.2, 2.4.19) iki farkli pc var elimde (slackware 8.1,
redhat 7.1) ama ikisinde de durum ayni... tum servisleri source'tan kurdum
ve servisleri ayni parametrelerle configure ettigim icin muhtemelen benim
bir hatam var diye dusunuyorum...

SORU:
- defunct ne demek? Bu normal bir sey mi yoksa bir hatanin habercisi mi?
- Eger bir hata varsa nerede loglaniyor? Eger loglanmiyorsa nasil
loglanmasini saglarim?
- neden sadece mysql ve apache icin ortaya cikiyor? ftp,ssh ve diger
servislerde hic gormedim.

Vaktinizi aldigim icin ozur :))
Tesekkurler, ve iyi bayramlar...

Not: ---------------------------------------------------

defunct veren uygulamalarin configure parametreleri asagida oldugu gibidir:
Hepsi tar.gz paketlerinden bu parametrelerle kuruldu... static olmasi benim
tercihim.

APACHE: (1.3.27)
./configure \
"--with-layout=Apache" \
"--enable-module=access" \
"--enable-module=alias" \
"--enable-module=auth" \
"--enable-module=auth_digest" \
"--enable-module=autoindex" \
"--enable-module=cgi" \
"--enable-module=log_referer" \
"--enable-module=dir" \
"--enable-module=env" \
"--enable-module=setenvif" \
"--enable-module=expires" \
"--enable-module=headers" \
"--enable-module=imap" \
"--enable-module=include" \
"--enable-module=log_agent" \
"--enable-module=mime" \
"--enable-module=mime_magic" \
"--enable-module=negotiation" \
"--enable-module=rewrite" \
"--enable-module=so" \
"--enable-module=ssl" \
"--enable-module=speling" \
"--enable-module=status" \
"--enable-module=proxy" \
"--enable-module=usertrack" \
"--enable-module=vhost_alias" \
"--enable-module=dir" \
"--activate-module=src/modules/php4/libphp4.a" \
"$@"

MYSQL (3.23.53)
'./configure' \
'--prefix=/usr/local/mysql' \