Re: [Linux-guvenlik] backup-restore

From: mesut guler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Thu 11 Nov 2004 - 12:57:31 EET

IHSAN TURKMEN wrote:

> Merhaba..
>
> Bir linux serverin, hardware olarak tamamen aynı olan bir başka
> servere tar ile alınmış komple backup ını restore etmeye çalıştım,
> her defasında başka sorunlarla karşılaşıyorum. Sanırım file systemde
> partitition uyuşmazlığı sebebiyle restore etme konusu başarılı
> olmuyor.. Tar ile backup alırken hangi klasörleri ya da sistem
> dosyasını exclude etmeliyim, ki farklı bir servere restore edildiğinde
> sorunla karşılaşmıyayım.
>
> Cevap verenlere ,şimdiden teşekkür ederim..
>
> İhsan

dump i deneyebilirsiniz. bu sekilde bir disk bolumlerinin yadegini
alabilirsiniz. restore ile de diger sisteme acarsiniz.
tar ile de /proc /tmp yi almaniza gerek yok diye dusunuyorum. geri
kalanlari alin. ayrica her iki sistemde de disk bolumlerinin ayni
olmasina dikkat edin. yada /etc/fstab da gerekli duzeltmeleri yapin.

--
Mesut Guler
Egemen Yazilim