[linux-guvenlik] Re: gnupg guvensiz bellek

---------

From: a.kadir altan (e108193@metu.edu.tr)
Date: Sun 15 Feb 2004 - 05:23:24 EST

    araya cevap verecegim,

    ----- Original Message -----
    From: "Emre Tugriceri" <etugriceri@phreaker.net>
    To: <linux-guvenlik@liste.linux.org.tr>
    Sent: Sunday, February 15, 2004 11:27
    Subject: [linux-guvenlik] Re: gnupg guvensiz bellek

    > tekrar merhaba,

    iyi pazarlar,

    > komutun ciktisinda soylenen sayfayi ben okudum ve benim anladigim kadariyla=
    > 1.0.4 surumunden eski versionlar bu hatayi verir diyor. yalniz ben 1.2.1=20
    > kullaniyorum. ve ayrica kurulumu root haklariyla yaptim. kendi kullandigim=
    > user a gectip pubring ve secring key lerimi olusturmak istedigimde gene ayn=
    > uyariyi almistim. uzerinde fazla durmadim zaten eski keylerim elimde oldugu=
    > icin import edip kullanima basladim.=20

    acaba calisan kismin da mi root hakkiyla olmasi gerekiyor (atiyorum bu kismi, zaten o
    zaman cok kullanissiz olurdu di mi?)

    > evet dediginiz gibi bu bir uyari ve uyari devaminda guvensiz oldugu icin be=
    > keylerimi export etmiyor. ki buda normal. yani hata degil guvenlik=20
    > eksikliginden dolayi islemi yarida kesiyor gibi bir izlenim cikarmistim ben=
    > bundan.

    zaten yapmadim diye de uyari vermis

    > ve ayrica bilgisayarima oturan herkesin benim keylerimi kullanamaz cunku be=
    > home dizinimde ve kullanici haklari sadece bana acik yani dier kullanicilar=
    > buna erisemez. bu sebeple benim passphrase imi bilseler bile once secring k=
    > ime ulasmalari gerekir.=20

    bunun bir guvenlik sagladigini dusunmeyin. pgp bununla ilgilenmez, bu isin root'u var,
    olmasa bile HDD'ye fiziksel erisim oldugunda diye dusunun... butun bunlar olmasa bile
    size bir sebebini daha yazmistim o parolanin koyulmasinin. o anahtarin sahibine
    yetkilendirme verebilmek icin. program bu isin sorumlulugunu isletim sistemine
    birakmiyor tabi ki... sadece sifreli mesajlarinizi okuyabilmek olarak dusunmeyin ayni
    zamanda imza da var tabi isin icinde...

    > kilitli bellek hakkinda cok fazla bir bilgim olmadigi icin daha fazla manti=
    > uretip cozume gidemiyorum.=20

    benim hatirladigim mlock() fonksiyonuydu. windowsta bu virtuallock(), ve win9x'de
    tanimli olmasina ragmen bir etki yapmadigini duymustum, (simdi google'a bakip
    dogrulattim da:
    http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/memory/base/virtuallock.asp )
    . ayrica NT'de de sorun cikarabiliyormus, bazen kullanilmasina ragmen ise yaramadigi
    oluyor diye duymustum, ama bunu dogrulatamadim.. en azindan msdn'de :) eheheh

    hafizanin belirtilen bolumu icin isletim sistemi swap vs. kullanmasin diye asil
    kullanim amaci olmasi lazim. bundan sonrasi beni asar. bilen birisi
    detaylandirabilecektir.

    kolay gelsin,
    kdr