Re: [Linux-donanim] ethernet kartı, nvidia çözünürlük

From: Sinan Alyuruk (sinan@lkdlists.ayder.org)
Date: Tue 23 Jan 2007 - 16:26:49 GMT

Merhaba,

Oguz Ozturk wrote:
> merhaba,
> fedora core 6' da iki tane sorunum var.
> 1. ethernet kartımı tanımasına ve sorunsuz bir şekilde ip almasına
> rağmen firefox ile internete bağlanamıyorum. konqueror ile web
> sayfalarına bağlanıp görüntüleyebiliyorum. ancak firefox bir türlü
> bağlanamıyor. adls modem üzerinden otomatik ip alıyorum, network
> ayarlarında bu hususta bir sorun görünmüyor. ethernet kartım via Rhine
> II, adsl modem ise asus. software updater' da network ayarlarınızı
> kontrol edin diyor.

Firefox 'un Edit- >Preferences -> General 'dan "Connection settings"
butonunda herhangi bir proxy tanımı olup olmadığına bakın.

Bir terminalden yada System -> Administration -> Network yada terminal
penceresinden system-config-network 'u calıştırıp ayarlarınızı kontrol
edin. Ethernet kartını 'edit' ile seçin "Automaticly Obtain DNS adress"
seçeneğinin işaretli olup olmadığını kontrol edin. Yada /etc/resolv.conf
dosyasında geçersiz statik bir tanım olmadığını kontrol edin. Eğer ip
alınmış ancak /etc/resolv.conf içinde herhangi bir isim sunucu ip 'si
yoksa, elle ekleyin.

Eğer yine bir neticeye ulaşamaz iseniz, ADSL modeminizde güvenlik
duvarı varsa System -> Administration -> Securtity Level and Firewall
uygulamasını çalıştırın, oradan Firewall 'ı 'disable' konumuna getirin.
Hatta yanında 'se-linux' tabında se-linux 'u da 'disable' edin.
Bilgisayarı kapatıp açıp öyle deneyin.

> 2. nvidia fx 5200 grafik kartımı zor da olsa tanıtmayı başardıktan
> sonra monitorüm desteklemesine rağmen 1024x768 60 Hz çözünürlüğü
> göremiyorum. sadece 800x600 ve 600x480 çözünürlükler var. monitorüm
> 15" crt, windowsta kullandığım 1024x768 çözünürlüğü fedora da
> kullanmak için ne yapmalıyım? (xorg.conf dosyasında monitor ile ilgili
> section yok)
Grafik kartınızı yüklerken xorg 'un sürücüsü mü yoksa nvidia nın
*proprietary *sürüsünü mü kullandınız? Eğer Fedora ile gelen AKK
sürücüleri kullandıysanız System->administration->display yada
terminal'den system-config-display secenegi ile ayar yapabilirsiniz.
Hardware -> Monitor Type 'i seçin oradan Generic LCD / CRT monitorlerden
1024x768 secip manual tanımlayın. Bu adımdan sonra System-config-display
'dan 1024x768 'i gorebilirsiniz.

Kolay gelsin.

Sinan Alyürük