[Linux-donanim] ethernet kartı, nvidia çözünürlük

From: Oguz Ozturk (siyahcisim@gmail.com)
Date: Tue 23 Jan 2007 - 12:15:34 GMT

merhaba,
fedora core 6' da iki tane sorunum var.
1. ethernet kartımı tanımasına ve sorunsuz bir şekilde ip almasına
rağmen firefox ile internete bağlanamıyorum. konqueror ile web
sayfalarına bağlanıp görüntüleyebiliyorum. ancak firefox bir türlü
bağlanamıyor. adls modem üzerinden otomatik ip alıyorum, network
ayarlarında bu hususta bir sorun görünmüyor. ethernet kartım via Rhine
II, adsl modem ise asus. software updater' da network ayarlarınızı
kontrol edin diyor.

2. nvidia fx 5200 grafik kartımı zor da olsa tanıtmayı başardıktan
sonra monitorüm desteklemesine rağmen 1024x768 60 Hz çözünürlüğü
göremiyorum. sadece 800x600 ve 600x480 çözünürlükler var. monitorüm
15" crt, windowsta kullandığım 1024x768 çözünürlüğü fedora da
kullanmak için ne yapmalıyım? (xorg.conf dosyasında monitor ile ilgili
section yok)

buraya yazmadan önce bir araştırma yaptım fakat çözüm bulamadım.
linux'a yeni başladığım için fazla bilgiye sahip değilim.
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

--
Oguz Ozturk
siyahcisim@gmail.com