[linux-donanim] Re: donanim la ilgili size birkac sorum olacak

---------

From: Alper Oguz (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Wed 14 May 2003 - 10:39:22 EDT

Merhaba,

14.05.2003, 09:06, Mükremin Yılmaz wrote:
MY> 1- Epox 8rda+ Amd Nforce2 chipsetli bir anakart

Aynisindan aldim, hic sorun yasamadim. (ve AthlonXP 1700)

MY> 2- 128 mb ASUS v9520 Fx 5200 ekran karti almayi

Nvidia'nin sitesinden surucusunu yuklemeniz gerek.

MY> dusunuyorum. linux altida performanslari nasil ve acaba aranizda
MY> bu kartlari kullanip ta sorun yasayan varmi.

Henuz performansini degerlendirmek uzere kasacak bir is yapmadim ama
sorun cikmadigini soyleyebilirim.

MY> 3- Alacagım sistemle overclok yapmayi dusunuyorum.
MY> bunuda göz önüne alip cevaplayabilirseniz sevinirim.

Yani? Overclock'u linux'tan degil bios'taki cpu ayarlarindan
yapacaksiniz. :)

BIOS guncellemesi yapmayi unutmayin epox 8rda+'in sicaklik olcumunde
eski bios'larda dis yuzey, yenilerinde cekirdek sicakligi
gosteriliyor. Ama cok onemli degil anakartta sicaklik guvenlik cipi
var.

MY> 4- birde duyduguma gore linux un 3 boyutlu oyunlara ve 3 boyutlu
MY> modelleme programlarina karsı yatkinligi tam degilmis dogrumu

Yatkinliktan ne kastettiginizi anlayamadim. Isterseniz bunu bir de
Id software'e soralim. :)

Bu yonde tomshardware bir test yapmisti. Asagidaki Quake3 Arena
testine gore ayni oyun linux'ta win2k'ya gore %5-10 daha yuksek fps
veriyor..
http://www.tomshardware.com.tr/graphic/02q2/020531/windows_gaming-04.html

sevgiler

--