Re: [Linux] Ubuntu'da GUI'ye root ile login olmak !!

From: Cem Ahmet MERCAN (HBM) (mercan@be.itu.edu.tr)
Date: Fri 30 Sep 2005 - 12:20:01 EEST

merhaba;

Aslinda ubuntu'da root olarak GUI login degil herhangi bir login'de
yapamazsiniz. Mesela su - ile root olamazsiniz, bir root sifreside yoktur.

Root'un haklarina sudo komutu ile ulasirsiniz. mesela sudo vi
/etc/passwd gibi. Yada sudo -s ile root shell acilir. bu sirada istedigi
sifreler sizin sifrenizdir, root'un degil.

İyi Günler...

Cem Ahmet MERCAN