Re: [Linux] Re: Linux Toplu Mesaji, Sayi 14, Konu 27

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Wed 23 Nov 2005 - 16:05:26 EET

On Wed, 23 Nov 2005 15:37:24 +0200
 Op.Dr.Ilhan Akaslan<iakaslan@ttnet.net.tr> wrote:
> Arkadasim kusura bakmayin Ben windows kullaniyorum ve yaklasik 6 aydan beri
> pasif olarak sizleri izliyorum.. Internetten Gelecek Linux 3,0 aldim kurdum
> hic,birseyi tanitamadim.. herkes o geri bir su:ru:m sen ileri birseyler al

Bu konuda benim onerim:
1- yeni bir HDD alin [bilgisayara taktiniz, bios otomatik gordu, jumperlari
duzgun ayarlardiniz vb..]
2- istediginiz linux dagitimini kurun. [cd rom 'dan]
3- kullanin. hem WINfilancayi, hem linux'u kullanin.. [lilo ya da grub,
hangisi varsa, onu 'dual boot' yapacak sekilde ayarlayin]
4- sorun oldugunda once kendiniz cozmeye calisin.. heryerde sayisiz kaynak
var.. ilkonce elinizde linux ile ilgili bir kitap olmasinda fayda var.. ve
ilk basvuru icin, belgeler.org sitesi, olmadi google aramasi, [iste buradan
gelen kaynak bollugu icinde kaybolma sansiniz fazla.. :-)
daha olmadi, o zaman:
5- linux listesine yazin.. yazarken sistem ozelliklerini, hata mesajlarini da
eklerseniz yardim almak ve sorunlarinizin cozulme sansi da 'o oranda' artar..

ben bazen is-guc coklugundan pek okuyamadan da sordugum oldu ve pek cok
yardim gordum.. sizin de goreceginizden de eminim..

iyi eglenceler

suleyman
saydin@anadolu.edu.tr

> [...]
> kurdum..
> Internete dahi giremiyorum.. Bir arkadas fisini takmiyorsun espirisinde
> bulundu.. Ne yapayim yaaa fisini bulamiyorum. Altimda Porche var ama anahta
> yok neye yarar .. harwearim tabii ki windows a uygun inaniyorum ki bisr
> defa
> her bir seyi tanitsam c,o:kmeden yillarca kullanacagim bir sistem olur ama
ne
> fayda.. Korkumdan windowsuda kaldirmayorumm.. Biri yardim iste yagmur gibi
> akar demisti ama kiimseden seste c,ikmadi ne yapayim.. Fikriniz ve

ama

http://liste.linux.org.tr/pipermail/linux/attachments/20051123/d52c4e30/attachment-0001.pgp