Re: [Linux] Slackware Linux 10.2 ekranı problemi

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Fri 11 Nov 2005 - 10:21:07 EET

On Fri, 11 Nov 2005 04:17:58 +0200
 Selçuk Delen<scakis@gmail.com> wrote:
> Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba ben yeni Slackware Linux 10.2
> kurdum ama henüz x ortamına geçemedim bir türlü ekran kartımı tanıtamıyorum
> daha dogrusu nereden nasıl tanıtacagımı bulamıyorum kurulumdan
> configurasyona bakıyorum ama ekran kartıyla ilgili bişey bulamıyorum
> konsoldanmı yapılacak yoksa bu ayar eger öyleyse neler yapmalıyım
> yazarmısınız yardımcı olursanız sevinirim çimdiden teşekkürler..

Beni de ugrastirdigi icin en kucuk bir yardimin ne kadar kiymetli oldugunu
bilirim :-) O nedenle kisa da olsa, yazmadan gecmek istemedim:

soru: ~$ startx komutu sonucunda ne diyor? log dosyasina baktiniz mi? orada
yeterince bilgi vardir..

1. GNU/slackware dagitiminin ayarlari 'sadece' konsoldan yapilir.
2. varsayilan /default editor 'vi' [aslinda bir VI cesidi olan 'elvis'] dir.
3. genellikle kendisi tanir; ama 'xorg.conf' dosyasi icinde ekran kartinizi
vb. cevre birimlerinin ozelliklerini yazarak degistirebilir/tanitabilirsiniz.

-sizin ihtiyaciniz olan sey; xorg.conf dosyasinin ihtiyaca gore duzenlenmesi
gibi gorunuyor-
4. sorunlu kart: ekran kartlarindan "S3 trio" cinsinden kartlarin linux
dunyasinda sorunlu oldugunu; XFfree 3.3.6 da destegi olup, daha sonraki XFree
ve xorg'larda desteginin -linux icin- olmadigi soylenir [ki bu da slackware
icin ozel bir durum degildir]
 Bu konuda yanlisim varsa lutfen duzeltiniz.
5. Yeni ve becerikli 3D destekli ekran kartlarindan NVIDIA tercih edilirse
daha rahat edilir.. Cunku nvidia Linux destegi vermeye devam ediyor.
6. RAM sorununuz var ise; RAM ekonomisi yapan diger grafik ortamlari
kullanmak en azindan 'denemek' mumkun. Bunun icin;
~$ xwmconfig --> istediginiz X ortamini secip, startx komutu ile baslatip
kullanabilirsiniz.. Bu acidan; xfce, windowmaker ve blackbox 'u denemeye
deger olarak onerebilirim.

bol okumali, bol ogrenmeli bir surece girmissiniz. Sabir ve inatla devam
ederseniz meyvalarini fazlasiyla toplar ve dagitirsiniz..

slackware once iyice terletir, 'ogretir' ve sonunda gulumsetir :-)

terinizi sogutmayin derim :-)

suleyman [acemi slackware kullanicisi]