Re: [Linux] Debian ve Laptop v2.0(YENI !!!)

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Sat 28 May 2005 - 02:03:50 EEST

On Sat, 2005-05-28 at 01:58 +0300, Tolga Onbay wrote:
> Selamlar millet,

Merhaba,

> Laptop'un üzerinde birkaç tuş var. Bunlar :
> *Wireless On/Off
> *Mute
> *Sound Up
> *Sound Down
>
> 1. Bu tuşlara görevleri nasıl atayabilirim.

GNOME kullanıyorsanız Masaüstü tercihleri/Klavye kısayolları kadar
kolay.

> 2. Intel Wireless 2200BG'yi debian'a tanıtabildim. Ardından
> kwifimanager'i kurdum. kwifimanager'i açtığımda kartı bulabiliyor.
> Çalışıp çalışmadığını deneyemedim. İşallah yarın deneyeceğim. Sorun
> ben bu wireless on/off tuşuna bastığımda wireless'in etkin hale
> gelmesini istiyorum. Nasıl yapabilirim?

Bu hadise BIOS tarafından yönetiliyor olmalı, kendiliğinden olup
biteceğini sanıyorum.

> 3. Debian'ı yükledikten sonra laptop'ta aşırı bir ısınma oldu. Bende
> söyledikleriniz doğrultusunda acpid yi yükledim. Şu an ısıyla alakalı
> hiçbir problemim yok. Acaba konfigürasyon yapmam gereklimi???

cpufreqd kursanız iyi olur. Ayrıca centrino kullanıyorsanız /etc/modules
dosyanıza speedstep-centrino satırını eklemeniz gerekecek.

> 4. Görüntü alabiliyorum ama xserver vesa üzerinde çalışıyor. Ekran
> kartıda paylaşımlı Intel Graphics Accelerator ... 900. Bu ekran kartı
> için bir driver varmı?

Yanılmıyorsam var. "xf86cfg -textmode" ile biraz oynamak
isteyebilirsiniz.

> 5.bide yine mesajıma karşılık veren bi arkadaş laptop_mode diye bir
> paket önermiş. Bunuda apt ile kurdum, konfigürasyon gereklimi?

Gerekmiyor gibi görünüyor.

--
.O.
..O   Enver ALTIN                   |   http://skyblue.gen.tr/