Re: [Linux] suse 8.1 e 865PE chipset driver'ý nasýl kurabilirim

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Tue 29 Mar 2005 - 18:19:26 EEST

Merhaba,

On Tue, 2005-03-29 at 17:38 +0300, Onur YaÅŸarlar wrote:
> Suse 8.1 ve oracle 8i yüklü serverımızı daha hızlı bir makinaya
> taşımaktayız. Ancak yeni anakartimizin chipseti 865pe ve bu chipset
> tanınmadığından sanıyoruz sistem çok yavaş çalışıyor.

Yanlış teşhisle yanlış tedavi olur. Chipset sürücüleri gibi hadiseler
Linux'da sistemin bir parçası olarak, çekirdek içerisinde gelir ve (en
azından SuSE ile) otomatik yüklenir.

Sorununuz büyük olasılıkla IDE diskinizin DMA desteğinin kapalı olması.
Geçici çözüm root olarak:

        hdparm -d1 /dev/hda

komutu vermek. Kalıcı çözüm için YaST ile biryerlerden IDE disk
parametrelerini değiştirmeniz gerekecek, tam nasıl yapıldığını
anımsamıyorum, eminim SuSE kullanan bir arkadaş bu yanıtı tamamlar.

Ä°yi eÄŸlenceler,

--
.O.
..O   Enver ALTIN                   |   http://skyblue.gen.tr/