Re: [Linux] linux'un taþýnabilmesi?

From: yalçýn karagöz (yalcin.ka@gmail.com)
Date: Thu 24 Mar 2005 - 15:14:42 EET

On Thu, 24 Mar 2005 02:03:25 -0800 (PST), Mehmet Gani Tombalak
<mehmetgani@yahoo.com> wrote:
> Arkadaþlar merhaba,
> Uzatmadan konuya giriyorum,linux yüklü hardiskimi
> baþka bir masaüstü bilgisayarýna takdýðýmda "kernel
> panic" gibi þeyler söyleyip açýlmýyor.Windows ta ise
> hangi makine nereye götürürsem götüreyim ewindows
> açýlýyor.Bunu nedeni nedir?(Mandrake,Suse,Gelecek bu
> þekilde yaptý diðer daðýtýmlarýn aynýsýný yapacaðýný
> düþünüyorum)

 grub ön yükleyicide kernelinizin üzerinde "e" ye basýp düzenleme
moduna gelerek "kernel=" satýrýnýn sonuna root=/dev/hda1 (hda1 yerine
diskinizin numarasýný) ekleyerek bu sorunu aþabilirsiniz. Eðer yine
bir takim modül hatalarý alýyorsanýz apci=off acpý=off lapýc=off gibi
parametreleri ekleyerekde deneyebilirsiniz.

 Linux'de diski taþýmak cok kolaydýr. halbuki windows nt,200,xp ve
üzerinde bu daha zordur. ve hatta olanaksýzdýr. (ayný donaným haric)
98'zi bilmem ama XP'yi bir ara denemiþtim ve asla acýlmamýþtý. o meþur
mavi ekran "hard error" sorunu...