Re: [Linux] linux'un taþýnabilmesi?

From: Harun ŞEKER (sekerharun@linux-sevenler.org)
Date: Thu 24 Mar 2005 - 14:56:27 EET

Selamlar...

Sanirim diskinizi dogru konuma takmadiniz. Misal Uzerinde Linux bulunan
bir Primary Master diski baska bir makineye goturup yine Primary Master
olarak baglarsaniz sorunsuz bir sekilde acilacaktir. Ancak tutup Primary
Master yerine Secondary Slave baglarsaniz Kernel Panic mesajlari
alabilirsiniz :)

Bunun nedeni Linux'un disk ve uzerindeki mantiksal suruculeri
ayirdetmesinden kaynaklaniyor. Mesela Primary Master bir IDE diskin 1.
bolumu /dev/hda1 dir. Linux diski kullanirken, bir seyler yaparken
/dev/hda1 olarak kullanir. Ancak siz bu diski Secondary Slave olarak
baglarsaniz bu kez diskin 1. bolumu /dev/hdd1 olacaktir. Gidip kendine
lazim olan dosyalari /dev/hda1 uzerinde arayan Penguen aradiklarini
bulamayinca panige kapilabilir. Bu nedenle diski soktugunuz konuma
takarsaniz sorun yasamazsiniz saniyorum.

Bir kac kez evdeki makinemin diskini is yerindeki makineme takarak linux
kurulumu yapmis ve aksam linux kurulu diskimi evdeki makineme takarak
kullanmistim. Ustelik surucu murucu sorunlarida yasamadim ;:)

Saygilarimla...
Harun SEKER

Mehmet Gani Tombalak yazmış: