Re: [Linux] en iyi kurulum hangisi?

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 17 Mar 2005 - 09:04:45 EET

Selamlar..

> aslinda aradigim tek sey hiz. islemcim amd 64bit 3000+ (s754)
> ben de o dagitimdan o dagitima gecmekten biktim dogrusu.
> mesela bir ornek vereyim: bolumumuzde amd 2800 (barton mu semprom mu
> emin degilim) islemcili bilgisayarlar var ve debian sarge kurulu. ben
> ise bilgisayarimda mandrake 10.1 , Ubuntu ve Mepis denedim.
> kisaca openoffice bende daha yavas aciliyor gibi geldi.
> bilmiyorum cok mu ac gozluyum sizce ..
> yoksa birseyleri yanlis mi yapiyorum?

64 Bit işlemcinin ben buradayım diyebilmesi için, sistem üzerine yoğun
yük binmesi, bu yükün 2GB'tan öte belleği zorlaması filan lazım.
OpenOffice'in açılmasındaki en önemli etkenler RAM büyüklüğü ve
Harddiskin hızı. Yüklenirken bilmem kaç bin defa stat çeken bir uygulama
için CPU hızı çok kritik olmaz. Daha doğrusu, bu tür işlemlerde 32 Bit /
64 Bit kullanım çok fazla kritik olmaz. Bu lafı bizim millet "aynıdır"
anlar, demek istediğim aradaki fark çok büyük, çok önemli değildir, ama
ölçülebilecek kadar vardır.

Masaüstünde Celeron 433/128MB RAM'den (66MHz FSB, 8+128 KB Cache)
Sempron 1750'ye (166 MHz FSB, 64+256 Cache) geçince farkedeceğiniz ve
hımm diyeceğiniz hız farkını yaratan temelde CPU'nun hızından ziyade
veriyolunun hızı, cache büyüklüğü vs. olur. İmkan olup, Cel433'yı 166
MHz FSB ve 256 KB Cache ile 433 (x3) MHz'de çalıştırsaydık hemen hemen
aynı performansı alırdık.

Hız istiyorsanız, CPU'dan ziyade, veriyolu, RAM, PCI64, HW RAID vs. gibi
çevrebirimlerinin hızını artıracak şeylere bakın.

Saygı ve sevgiler..