Re: [Linux] Xmms ye alternatif mp3 çalıcı

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Sat 05 Mar 2005 - 10:14:07 EET

Merhaba,

On Sat, 5 Mar 2005, Aydin Kayaz wrote:

> 1- Xmms den Red Hat mp3 kodlarını çıkartmış. Bunu nereden mi biliyorum
> çünkü Xmms ile mp3 dinlemeye kalkınca bu açıklama geldi. Şimdi benim
> istediğim Fedora altında başka hangi programla Mp3 dinleyebilirim
> (Dağıtımın dışına çıkmak istemiyorum)?

Sizin de dediğiniz gibi, Fedora içinde mp3 desteği yok. Dağıtımın hiç bir
paketinde yok. Eğer XMMS'i sevdiyseniz, www.xmms.org'dan Fedora Core için
olan rpmleri indirebilirsiniz. Hatta size tam adreslerini de vereyim:

http://www.xmms.org/files/1.2.x/rpm/fc1/xmms-1.2.10-1.i386.rpm
http://www.xmms.org/files/1.2.x/rpm/fc1/xmms-esd-1.2.10-1.i386.rpm
http://www.xmms.org/files/1.2.x/rpm/fc1/xmms-vorbis-1.2.10-1.i386.rpm

Bunları sizin XMMS'inizin yerine yüklerseniz XMMS'inizin mp3 desteği
olacaktır.

Bu 1. yöntem.

Bir diğer yöntem de şu:

http://dag.wieers.com/packages/apt/

adresinden, hangi Fedora Core sürümünü kullanıyorsanız o sürüm için
apt rpm'ini indirin. ÖRneğin Fedora Core 3 kullanıyorsanız,

http://dag.wieers.com/packages/apt/apt-0.5.15cnc6-4.1.fc3.rf.i386.rpm

Daha sonra konsoldan root olarak

apt-get -u update

yazın. Bu işlem bittikten sonra

apt-get install xmms-mp3

ile xmms'e mp3 desteğini veren paketi indirebilirsiniz.

apt-get'e grafik arabirim aracılığı ile ulaşmak isterseniz,

apt-get install synaptic

yazmanız yeterli. Synaptic kendisini ana menüye yerleştirecektir. Bundan
sonra onu da kullanabilirsiniz paket yüklemek/aramak/kaldırmak için.

Saygılar,
- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr
http://www.tdmsoft.com http://www.gunduz.org