[Linux] Re: 2.6.9 Çekirdeği Ntfs Dosya Sistemi

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Fri 04 Mar 2005 - 20:20:57 EET

Merhaba,

On Sat, Mar 05, 2005 at 05:01:19AM +0200, Aydin Kayaz wrote:
> Fedore Core 3 Sürümünü kullanıyorum. Makinenin harddiski ikiye ayrılmış
> durumda. Windowstaki D bölümüne ulaşmak için ilk olarak
>
> $ mkdir /mnt/Windows
>
> komutu ile dizin açıp
>
> $ mount -t ntfs /dev/hda2 /mnt/Windows
>
> komutu ile D sürücümü bağlamaya çalıştım fakat şu hatayı aldım.
>
> mount: dosya sistemi türü ntfs çekirdek tarafından desteklenmiyor
>
> Bana garip geldi. Daha eski çekirdekte desteklenen dosya sistemi şimdi
> neden desteklenmiyor. Vaya sistemimde kurulmayan bir paketten dolayı mı
> bu hatayı verdi ?

(Eğer mevcutsa) /proc/config.gz dosyanız üzerinde

  # zcat /proc/config.gz | grep NTFS

komutunu deneyin. Bu sayede çekirdekte NTFS desteği olup olmadığını
öğrenmiş oluruz.

Eğer varsa ve modül halindeyse, bu sefer aklıma şöyle bir seçenek
geliyor: Dağıtımın bu sörmününde automatic module load (ya da buna
benzer bir isimle çağrılan) özellik çıkarılmış, bu yüzden o modülü siz
elle çağırmalısınız:

  # modprobe -l ntfs
  # modprobe ntfs

Yok eğer config.gz çıktınızda NTFS satırlarının hiçbiri aktif değil
(yani başına `#' konmuş) ise: Evet, çekirdeğinizde NTFS desteği yok. Ya
da config.gz dosyanız yoksa, Kernel How-To'da yer alan çekirdek
imajından config dosyasını üreten programlar kısmına bakabilirsiniz.

Umarım yardımcı olur.
İyi çalışmalar.