Re: [Linux] Yeni bir dağıtım İstiyorum

From: Emre Kadıoğlu (kadiogluemre@gmail.com)
Date: Sat 05 Mar 2005 - 02:58:32 EET

Aydın Kayaz wrote:

> Merhaba;

bildiğim kadarıyla size yardımcı olayım

> [...]
>bulunmaktayım. Artık ses alabiliyorum. Gelen sistemde alsa driverlar yüklü
>olmadığından ses gelmiyordu. Alsa yı kurunca problem halloldu. Fakat ben
>henüz 2 gündür kullanmama rağmen Gelecek Linux ün 3 sürümünü beğenmedim. 2
>sürümü daha iyiydi gibi. Arkadaşlar sorularımın diğerleri ile ilgilen kimse
>çıkmadı herhalde bir hatırlatayım.
>
> 1-Kendi makinemin şartlarına göre derleme yaparken veya hazır
> derlemeleri yüklerken hata ile karşılaşırsam bu hatanın çıktısını
>nereden bulabilirim. Yani mesela hatalar yazıp yazıp geçiyor ben

aslında önemli bir hata ile karşılaştığınızda derleme işlemi hemen durur
ve hemen üst satırlarda hatayı görürsünüz.

> 2-Ben şimdi Linux çekirdiğinin tam olarak ne yaptığını anlamış
> değilim. LFS yüklemesini inceledim fakat bu yükleme sırasında da bir
> sürü fazladan paket yüklendiğini gördüm. Ben sadece çekirdeği
> derleyerek çalışan bir Linux elde edemez miyim ?

bir programı derlemek için bağlantılı *-dev paketlerine ihtiyaç vardır
eğer binary olarak kurarsanız bunları yüklemenize gerek kalmaz ama
header olarak o *-dev paketlerini yüklemeniz gerekir ayrıca derleme
yapabilmek için make binutils gcc gibi paketlere ihtiyaç duyarsınız.
fakat bu şekilde derleyerek yarattığınız binary kerneli başka bir
bilgisayara yükleyebilirsiniz. Yüklediğiniz bilgisayarda bu paketlerin
yüklü olmasına gerek olmaz.