Re: [Linux] Linux + Oracle, Windows + Ms SQL

From: Yılmaz Çankaya (ycankaya@sirius-group.com)
Date: Thu 30 Jun 2005 - 15:24:31 EEST

Merhabalar

Dogrudur ...

> Ek olarak araştırmalarınızda Türkiye yerine yurtdışına bakın daha çok.
> Solaris+Oracle eskidendi.
Öyle bir durum söz konusu olamaz.. Oracle in Linux lar ile son zamanlarda daha
iyi iletişim kurdugu dogru fakat Oracle ürünlerinin kurulum kolaylıgı ve
Oracle sisteminde yapilan degisikliklerin, Oracle i host edecek isletim
sisteminde de implemente edilmesi konusunda Oracle ve Solaris arasında
yadsınamaz bir birliktelik var.. Bu birliktelik sadece iş ilişkisi de
degil :-)
RHES ve SLES üzerinde oracle kurmak icin kafadan bir OS PATCH uygulamak
gerekiyor ki bu da aradaki baglanti kopuklugunu gösteriyor.. Daha da kotu
karşılaşımlar Application Server ( 9ias örnegin ) kurmak istersen basina
geliyor.. Tam bir macera :-)
Ama solaris ortaminda sadece CD leri sokup
./runInstaller demek yetiyor..
Ve bu hep böyle kalacak emin olun.. dedigim gibi iliski sadece iş ile ilgili
degil.. Firmalarin saglam baglari var ..

> Yapılan bütün benchmarklar Linux+Oracle ın çok çok
> daha iyi performans sağladığı gösteriyor.
Kesinlikle dogru.. RHES üzerinde yapılan kurulumlar su anda performs konusunda
hit yaptı benim tarafımda.. ama SLES e gecme taraftarıyım .. ( ext3
filesystemdan kacmak icin)

> Oracle development kısmını Linux
> üzerinde yapıyor unbreakable Linux vs i unutmayın.
Bu Oracle in piyasadaki kaygılarından dolayı.. ( Fakat linux kotu gibi bir
cikarım yanlis burada.. )
> O yüzden sallayın gitsin
> Solaris filan.
Linux a solaris ten daha yakın olmama ragmen, oracle sistemlerinin solaris
üzerinde daha rahat calisacagini ve maintanance sorunları ile daha az
karsilasilacagini bildigim icin yukaridaki cümlenin duygusal sarfedildigini
düsünüyorum.. Önümüzdeki birkac yil neler getirir bilinmez fakat linux
üzerine kurulan sistemlerde bir bug cıkmaması icin dua etmek lazim.. RDBMS
konusunda Oracle daha hızlı cözüm üretecektir fakat application server kurmuş
iseniz herhangi bir bug durumunda eliniz baglı bir süre oturmanız gerekecek
eger linux kullanıyorsanız..

> Daha geçen hafta önüne gelen firmanın Linuxa bulaşması sonucunda aldıkları
> bilgisiz adamlardan birinin darmadağın ettiği sistemin birini kurtardım ve o
> sistemde sağlam bir iş için Oracle on Linux kullanıyor. Yani Türkiyede de
> aslında Oracle on Linux kullanan çok yer var.
Irrasyonel bir yaklaşim fakat linux tabanlı Oracle kullanıcıları sayısı ne
kadar hizli artar ise oracle in linux destegi de o kadar hizli olacaktir ama
hicbir zaman solaris kadar sorunsuz bir sistem olmayacaktir emin olun..
Tekrar yazıyorum.. Aralarında sadece iş ilişkisi yok :-)

--
When the going gets tough, the tough go shopping.