Re: [Linux] Linux + Oracle, Windows + Ms SQL

From: Yılmaz Çankaya (ycankaya@sirius-group.com)
Date: Thu 30 Jun 2005 - 15:35:39 EEST

Merhabalar
> O yüzden kafamızda karşı tarafa hap gibi sunabileceğimiz bir cevabımız yok.
> Gruptan da böyle bir cevap beklemiyorum fakat konuyla ilgili mutlaka bilgi,
> görüş, adres vs. gelecektir diye düşünüyorum.
* Kullanılacak RDBMS sisteminin nerede hangi OS üzerinde olacagindan ziyade
sirketin elinde bulunan kaynaklari gözden gecirmek gerekli.. Eger linux ve
unix konusunda bilgisi olan ve en azından patch uygulamak ve backup gibi
konularda elini tasin altina sokacak biri yok ise bu durumda windows
kullanilmasi gerekecektir.. Fakat windows bile olsa Oracle secenegi ön planda
olmalıdır.. ( MsSQL ile karsilastirinca )
* Oracle lin Java ile uyumunu düsünürsek ve bunun da ötesinde veritabana Java
Stored Procedures gömülmesine olanak tanidigini düsünürsek ( performs
kazanımı) oracle secenegi bir java projesinde ön planda olmalidir..
* Oracle XML Class Generator gibi ürünlerin yardımı ile dinamik olarak
veritabanında saklanan verileri XML formatina cevirip alacak java class lar
yaratmak mümkün.. Eger uygulamanız internet teknolojilerini de kullanacaksa
xml ile transparen bir data transferi mümkün..
* IBM j2ee teknolojisi tercihiniz degil ise Oracle Application Server icinde
mevcut j2ee (oc4j) flatformu kullanarak tamamen uyumlu bir production sistemi
kurmak mümkün.. ( her ne kadar IBM bu konuda tercih sebebi ise de :-) )
saygilar

--
Of course power tools and alcohol don't mix. Everyone knows power tools aren't
soluble in alcohol... -- Crazy Nigel