Re: [Linux] Sn. Murat Koc.

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Wed 15 Jun 2005 - 11:27:23 EEST

> Sn. Koc,

Merhaba,

> Soyledikleriniz ozetle( ORTALAMA KULLANICI, BIZ PROFESYONELIZ, MILYON TANE
> SORUNLA KARSILASTIM).

Yanlış özet.

> o.k daha once yazdiklarimi OZELLIKLE SIZE SORUYORUM:

cevaplayayım o zaman. Yalnız sorularınıza farklı bakış açıları ile farklı
cevaplar verilebilir.

> - Linux bilmek ayrıcalıktır diye düşünen zevatdan mısınız?

Bu sorunun nedenini anlamadım. Bence UNIX bilmek ayrıcalıktır, os400 bilmek
ayrıcalıktır, zos,os390 bilmek ayrıcalıktır ... bunlar hepsini bilmek (? kaç
kişi dünyada) daha büyük ayrıcalıktır.

> - Ben linux kullanıyorum lafı övünç kaynağı olmalı mıdır?

Bu sorudaki amacınız ne? Linux kullanıcılarının bu şekilde masturbasyon
yaptığını mı söylemek istiyorsunuz. Memlekette salak çok :) MS adminlerinin
bir çoğunun bir tarafının ne kadar kalkık olduğuna dikkat ettiniz mi?

> - Amacımız linux u böyle IT 'ye merak salmış bir çevrede tutup etrafa
> linux cu
> karizması yapmaya çalışmak mıdır?

Hep aynı noktadan yaklaşmaya çalışıyorsunuz ama yanlış nokta.

> -Fakat sorunun bu kadar küçük olması can sıkıyor zaten. Burda adı geçen X
> server, mail applet den tutun ve aklınıza gelen bir çok programda küçük ama
> sizi asıl işinizden eden onlarca saçmalıkla karşılaşmadık mı? Ve bunlar
> benim gibi fazla distro deneyen arkadaşlarda değilde bir tek distroda
> gidenlerde bile can sıkıcı boyutlarda görülmedi mi ?

Linux dünyasının avantajı burada. Seçenekleriniz çok.

Ayrıca hiçbir program %100 değildir. Aynı hiçbir dağıtımın %100 olmadığı gibi.
Siz hiç outlook ile mapi üzerinden başka sistemleri entegre etmeye çalıştınız
mı? ve ingilizce outlook la herşey düzgün iken türkçe outlook la hiçbirşey
yapamadığınızı gördünüz mü? buna benzer MS tarafında da milyon tane örnek
verebilirim size.

SUS u yazan adamların işten atıldığını biliyor musunuz? MOM un başarısız
olduğunu MOM2 ile MS in daha iyi olacağını taahhüt ettiğini biliyor musunuz?
vs vs

> - Sorun çözmeyi mutluluk sayıpta neden oluyor bu sorunlar diye sormayı es
> geçmedik mi?

Hayır nedenlerini de çözdük. Dünyadaki opensource gelişimi bu şekilde oluyor
zaten. Siz es geçersiniz ama başkaları es geçmez.

> - Etrafta Solaris, Ticari Unixler, Mac OS ve bazı konularda iyi olabilen
> Windows Server serisi dururken şımarık çocuk gibi "NUCLEAR LINUX", "POWER"
> ve bir sürü sloganı şaka olmaktan çıkarıp fanatikçe biz bunlardan iyiyiz
> falan diye ciddi ciddi zırvalamaya başlamadık mı?

Enterprise Linux dağıtımlarına hiç baktınız ve bunlar üzerinde mission
critical sistemler inşa ettiniz mi? Aynı sistemleri solaris vs ile yapıp
aradaki performans vs farklarını gördünüz mü?

> - Sistem Yöneticisi olmak böyle eziyet çekmek midir?
> - Sistem Yöneticisi olmak sistemi geliştirmek yerine SİSTEM TAMİRCİLİĞİ
> yapmak
> mıdır?

Eğer destek almadan iş yapacaksanız evet. Birşeyleri kendiniz yapmanız
gerekir.

Gidin SUSE Enterprise, RedHat Enterprise alın destek parasını verin başınız
ağrımasın o zaman. Onlar bu dağıtımlarda herşeyi test edip sizin için
sorunları çözüyorlar.

Vermiyorsanız ve arkasında bir sponsor vs nin olmadığı debian gibi dağıtımlar
kullanıyorsanız bazı şeyleri kendiniz yapmak zorundasınız.

Ya bunun gibi listelere soru sorarsınız ya maintainer a sorarsınız ya
programın listesine sorarsınız.

Sisteminiz ne kadar önemli ise ona uygun miktarda para harcamanız gerekir.

Bunu yapmıyorsanız şikayet etmeniz anlamsızdır.

Özgür BEDAVA demek değildir.

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri