Re: [Linux] baðlama hatasý

From: Görkem Çetin (gorkem@gorkemcetin.com)
Date: Mon 13 Jun 2005 - 08:52:41 EEST

Ali Tevfik KURT yazmış:

>merhabalar...
>bilgisayarýmda win xp ve fedora core 3 yüklü.fedora
>core 3 te kde masaüstünde cd/dvd rom isimli bir simge
>var.kullandýðým optik okuyucu asus cd-rw.bir cd yi
>açarken bu simgenin üzerine çift týklýyorum.bi hata
>mesajý alýyorum.baðlama hatasý.baþlangýç simgesinden
>açýyor ve cd içeriðine ulaþabiliyorum.ama cd ile iþim
>bittiði zaman sürücüden cd yi çýkartamýyorum.aygýt
>üzerindeki eject düðmesine basýyorum cd yi
>vermiyor.uzun uðraþlar sonucu cd yi
>çýkarabiliyorum.aygýtýn baðlý olduðu yer
>/media/cdrecord.aygýt win xp de problmsiz okuyor ve
> [...]

Merhaba

CD'nin üzerine tıkladığınız zaman aldığınız hatayı yazmamışsınız,
ancak tahmin edebildiğim kadarıyla CD-ROM aygıtının salt
okunur bağlanmasıyla ilgili (önemsiz) bir uyarı mesajı olmalı.

CD'deki verilere ulaştığınız zaman, işiniz bitince CD'yi yerinden
çıkartmak için masaüstündeki simgenin üzerine sağ tıklayıp
"Ayır" seçeneğini tıklamanız gerekiyor.

Eğer CD'den çalıştırdığınız bir program varsa, ya da CD içeriğini
görüntülediğiniz bir pencere açılmış ise CD yerinden
çıkmayacaktır. Bu durumda CD'nin içindeki dosyaları okuyan
tüm programları kapatmanız, daha sonra da simgenin üzerine
sağ tıklayıp CD'yi ayırmanız gereklidir.

Fedora'da Winamp'a benzeyen xmms programı var. Bu Linux
dağıtımınaa yeni başlayanlar için, MP3 desteğinin nasıl verildiğini
(de) yazan bir kaç bilgilendirici sayfa mevcut. Yazılanları adım adım
takip ederseniz iyi bir başlangıç yapacağınızı düşünüyorum.

http://stanton-finley.net/fedora_core_3_installation_notes.html
http://www.mjmwired.net/resources/mjm-fedora-fc3.shtml
http://www.brandonhutchinson.com/I_just_installed_Fedora_Core_3._Now_what.html
http://www.fedorafaq.org/