Re: [Linux] Red Hat Enterprise

From: koray (root@koray.org)
Date: Mon 06 Jun 2005 - 17:06:31 EEST

Evet sizin de söylediğiniz gibi GNU/Linux özgür bir işletim sistemidir.
Ancak özgür demek bedava demek değildir.
Özgür olmakla kastedilen kaynak kodlarının açık olmasıdır. Dilediğiniz
gibi değiştirebilirsiniz kodları. Eklemeler, çıkarmalar yapabilirsiniz
bilginiz dahilinde. Yani açık kaynak kodlu bir işletim sisteminden
bahsediyoruz, bedava değil. Yazılımın bedava dağıtılması ya da parayla
satılması tamamen üreticisinin bileceği iştir. Kimse vay sen nasıl
parayla satarsın bunu diyemez. Debian gibi tamamen bedava olan GNU/Linux
türevleri olduğu gibi parayla satın alabileceğiniz dağıtımlar da vardır.
Kavramları karıştırmayalım.

iyi çalışmalar,
koray

Mert İzgil yazmış: