Re: [Linux] Red Hat Enterprise

From: dijiTEM|Elektronik Linux Hizmetleri (linux@dijitem.net)
Date: Mon 06 Jun 2005 - 19:37:24 EEST

koray schrieb:

> Evet sizin de söylediğiniz gibi GNU/Linux özgür bir işletim
> sistemidir. Ancak özgür demek bedava demek değildir.
> Özgür olmakla kastedilen kaynak kodlarının açık olmasıdır. Dilediğiniz
> gibi değiştirebilirsiniz kodları. Eklemeler, çıkarmalar yapabilirsiniz
> bilginiz dahilinde. Yani açık kaynak kodlu bir işletim sisteminden
> bahsediyoruz, bedava değil. Yazılımın bedava dağıtılması ya da parayla
> satılması tamamen üreticisinin bileceği iştir. Kimse vay sen nasıl
> parayla satarsın bunu diyemez. Debian gibi tamamen bedava olan
> GNU/Linux türevleri olduğu gibi parayla satın alabileceğiniz
> [...]
Özgür denince insanların aklına ücretsiz gelmemeli, Red HAT ve SuSE'de
özgür ama ücretli olabilir?!?!?
Buradaki ücretlendirme size sağlanan hizmet karşılığında, takdir
ederseniz destek için ücret alsınlar!
Devrim Bey'in dediği gibi "*Red Hat size "ürün" satmıyor. Size desteğini
satıyor. Bu ayrımı da iyi yapmak gerekli...*"

Peki siz neden SuSE ya da Red Hat düşünüyorsunuz ki?