Re: [Linux] Red Hat Enterprise

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Mon 06 Jun 2005 - 17:00:21 EEST

Merhaba,

On Mon, 6 Jun 2005, Mert İzgil wrote:

> ftp://ftp.esat.net/mirrors/whiteboxlinux.org/3.0/en/iso/i386/ buradan
> indirebileceğimiz liberation-i386-binary-1-fixed.iso /2/3 cdleri enterprise
> ile aynı özellikleri mi taşıyor? Yoksa apayrı bir dağıtım mı?

Red Hat'in SRPM'lerinden yapılan bir dağıtım, birebir aynı özellikler...

> Birde benim anlamadığım linux özgür bir yazılım değiş mi? Suse ve red hat bu
> ürünleri nasıl paralı yapıyor? Ve ben bunların iso'larını kurduğum zaman
> yasaları çiğnemiş, bana dava açılma hakkını doğurmuş oluyor muyum?

Özgür dediysek bedava mı dedik?

Red Hat size SRPM'leri zaten veriyor. Centos ve WhiteBox da bunlardan
dağıtım yapıyorlar hatta (üstteki linkiniz). Yani yazılımın içinde ne
varsa onu veriyor.

Red Hat size "ürün" satmıyor. Size desteğini satıyor. Bu ayrımı da iyi
yapmak gerekli...

--
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr