Re: [Linux] Red Hat Enterprise

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Mon 06 Jun 2005 - 16:59:33 EEST

* Mert İzgil [2005-06-06 16:41:29+0300]
> Birde benim anlamadığım linux özgür bir yazılım değiş mi? Suse ve red hat
> bu ürünleri nasıl paralı yapıyor?

Dogrudur, GNU/Linux _ozgur_, fakat bedava degil. (GPL ozelinde ifade
etmek gerekirse) Istendiginde kaynak kodunu (belki aktarim bedeli olarak
cok cuzi bir bedeli istemek uzere) vermek veya ayni dagitim noktasindan
kaynaklari da (bedelsiz) sunmak kaydiyla _sinirsiz_ miktarda ucret talep
edebilirler. Calisir halde bir GNU/Linux sistemine sahip olmak icin
boyle bir ucret odemek zorunda degilsiniz. Internet'in dort bir
tarafinda sunulan kaynak kodlari toplayip, derleyerek kendiniz de boyle
bir sistem olusturabilirsiniz. ;-) Tabii bu bircok yontemden sadece
biri.

--
roktas