Re: [Linux] Sunucu olarak Hangi Sürüm? Free Bsd?

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Thu 28 Jul 2005 - 12:21:57 EEST

Taner AYAZ yazmış:

>Merhabalar,
>
>Linuxu sunucu olarak öğrenmeye çalışıyorum. Yeni başladım. Elimdeki
>kaynakların çoğunda Red Hat anlatılıyor. Birde Debian'ı çok methediyorlar
>sunucu olarak. Ama hangisine eğilmem gerektiğinden emin değilim. Birini
>seçip, ona odaklanmak istiyorum. Tek emin olduğum konu, Mandrake kullanmamam
>gerektiği.

debian gercekten cok ideal bir secim sunucu tarafi icin. redhat
dokumanlarina sahipseniz ve bu dokumanlarla uyumlu bir sistem isterseniz
ise centos u oneririm. RHEL in kaynak rpm lerinden elde ediliyo tamamen
ayni ozellikleri iceriyor bir tek arkasinda redhat in destegi yok. sahsi
fikrim sunucu tarafinda debian'dan yana.

>Bu arada şu FreeBsd olayını tam anlamış değilim. Samba/Apachi/Qmail gibi
>servisleri FreeBsd ile kullanabileceğimi biliyorum ama temel komutlar ve
>dosya yapısında farklılıklar var mıdır, anlayabilmiş değilim. FreeBsd
>üzerinde de mv, rm, mount, rf gibi komutlar aynı işe yararlar mı? Komutlar
>aynı ise farkları nelerdir?

acikcasi freeBSD kullanmiyorum ancak deneme icin kurmustum. unix tabanli
oldugu icin komutlar ayni rm cp vs. hatta KDE de ayni :) ancak cekirdek
ve dosya sistemi farkli.

>Ayrıca Laptop'umda masa üstü olarak da Linux kullanmak istiyorum. Bu iş için
>en uygun sürüm ne olur sizce?

ben centos 4.1 kullaniyorum masaustunde yum a dag reposunu da ekleyince
mplayer xine vs. kurulumlarini yum uzerinden kolayca yapabiliyorsun.
www.centos.org

iyi calismalar