[Linux] Sunucu olarak Hangi Sürüm? Free Bsd?

From: Taner AYAZ (taner.ayaz@kuzuairlines.com)
Date: Thu 28 Jul 2005 - 11:52:40 EEST

Merhabalar,

Linuxu sunucu olarak öğrenmeye çalışıyorum. Yeni başladım. Elimdeki
kaynakların çoğunda Red Hat anlatılıyor. Birde Debian'ı çok methediyorlar
sunucu olarak. Ama hangisine eğilmem gerektiğinden emin değilim. Birini
seçip, ona odaklanmak istiyorum. Tek emin olduğum konu, Mandrake kullanmamam
gerektiği.

Bu arada şu FreeBsd olayını tam anlamış değilim. Samba/Apachi/Qmail gibi
servisleri FreeBsd ile kullanabileceğimi biliyorum ama temel komutlar ve
dosya yapısında farklılıklar var mıdır, anlayabilmiş değilim. FreeBsd
üzerinde de mv, rm, mount, rf gibi komutlar aynı işe yararlar mı? Komutlar
aynı ise farkları nelerdir?

Ayrıca Laptop'umda masa üstü olarak da Linux kullanmak istiyorum. Bu iş için
en uygun sürüm ne olur sizce?

Bu konularda bana bir iki satır ile yardımcı olursanız sevinirim.
Şimdiden teşekkürler.