Re: [Linux] tv izleme problemi

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 27 Jul 2005 - 01:28:19 EEST

> 0000:01:05.0 Multimedia controller: Philips Semiconductors SAA7133
> Audio+video broadcast decoder (rev d0)
> Subsystem: Avermedia Technologies Inc: Unknown device f31f
> Flags: bus master, medium devsel, latency 32, IRQ 11
> Memory at feaff000 (32-bit, non-prefetchable) [size=2K]
> Capabilities: <available only to root>

 Bu karti soyle aratabilirsiniz

 Avermedia AVerTV GO 007 FM [1461:f31f]

> [...]
>
> invalid value for input: television
> valid choices for "input": "default"
> vbi: open failed [/dev/vbi]
> open /dev/vbi: No such file or directory
>
> parametrelerle "scantv -C /dev/vbi0" diye deneyince tarıyor, fakat
> european-east ne de european-west frekans tablosuyla kanal bulamıyor,
> tv normu için PAL'ı seçiyorum, yanlış değildir umarım :)
> scantv'ye -c parametresiyle /dev/video0'ı aygıt olarak gösterince de,
> yine üstteki gibi /dev/vbi0'ı bulamadım hatası veriyor. acaba tv
> kartım için aygıt dosyası /dev/video0 mı /dev/vbi0 mı?

  /dev/video0 ya da /dev/video a odaklanin bence simdilik

> [...]
>
> ben de modülü kaldırıp(çünkü yüklüyken bu parametrelerle modprobe
> yapınca birşeyler olmadı gibime geldi) bu parametrelerle modülü
> yükledim, şu anda saa7134 satırı içeren modüller şunlar,
>
> $ lsmod | grep saa7134
> saa7134 98904 0
> video_buf 23300 1 saa7134
> v4l2_common 8320 1 saa7134
> v4l1_compat 12036 1 saa7134
> i2c_core 24984 2 tuner,saa7134
> ir_common 5764 1 saa7134
> videodev 12032 1 saa7134
> soundcore 10912 4 saa7134,snd,nvsound
>
> bunu yaptıktan sonra da bir değişiklik olmadı, durum böyle, ne

 Gidisatiniz dogru, ama bu kart ile ilgili bilgi kullandiginiz cekirdek
icine henuz girmediginden otomatik olarak dogru ayarlanamiyor. Bu karti
otomatik tanitan yamalar var ve deneme asamasinda (mm e girmis
sanirsam), belki 2.6.13 e girer.

 Baska benzer bir kart olarak tanitmak ya da tuner tipini elle girmek
sorununuzu cozmeli. "modprobe saa7134 card= tuner=" parametrelerini
kullanarak yapabilirsiniz.

 Tuner icin kartin uzerine bakip tuner tipini (varsa :)
ogrenebilirsiniz. Bir kac deneme yanilma ile bulunabilir.

 Kart tipi icin 45, 57 ve 60 kullananlar olmus ama tabi bu sayi
kullandiginiz cekirdegin nasil yamalandigina gore degisir.

 Kartin ne kadar tanindigi, detayli bilgi vs. icin dmesg komutunun
ciktisini inceleyebilirsiniz. Saa7134 modulunu debug modunda yukleyerek
kart ile ilgili daha cok bilgi alabilirsiniz.

 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                     but wisdom listens