[Linux] tv izleme problemi

From: Azer Demir (azer.demir@gmail.com)
Date: Tue 26 Jul 2005 - 22:12:03 EEST

arkadaşlar meraba,

bayadır kurcalıyorum ama bir sonuca erişemedim gibi. pc-e tv markalı bir
ekran kartım var. chipset'in tam olarak ne olduğunu bilmiyorum ama
alırken avermedia ekran kartlarıyla aynı chipset'i kullandığını
söylediler. lspci -v dediğimde kartla ilgili şu çıktıyı alıyorum,

0000:01:05.0 Multimedia controller: Philips Semiconductors SAA7133
Audio+video broadcast decoder (rev d0)
        Subsystem: Avermedia Technologies Inc: Unknown device f31f
        Flags: bus master, medium devsel, latency 32, IRQ 11
        Memory at feaff000 (32-bit, non-prefetchable) [size=2K]
        Capabilities: <available only to root>

iki program denedim(daha doğrusu denemeye çalıştım :) ), xawtv ve
tvtime. xawtv için scantv programını çalıştırıyorum, ama TV normunu ve
frekans tablosunu seçtikten sonra ş u hatayı veriyordu,

invalid value for input: television
valid choices for "input": "default"
vbi: open failed [/dev/vbi]
open /dev/vbi: No such file or directory

parametrelerle "scantv -C /dev/vbi0" diye deneyince tarıyor, fakat
european-east ne de european-west frekans tablosuyla kanal bulamıyor, tv
normu için PAL'ı seçiyorum, yanlış değildir umarım :)
scantv'ye -c parametresiyle /dev/video0'ı aygıt olarak gösterince de,
yine üstteki gibi /dev/vbi0'ı bulamadım hatası veriyor. acaba tv kartım
için aygıt dosyası /dev/video0 mı /dev/vbi0 mı?

tvtime'da ise doğru düzgün birşey bulamadım, yalnız tvtime'ı "tvtime -d
/dev/vbi0" olarak çalıştırınca bir "No Signal" beliriyor, ve "cannot
open capture device /dev/vbi0" gibi hata geliyor. normal olarak
çalıştırınca da sadece setup menüsüne ulaşabiliyorum, kanal nereden
ayarlanır bulamıyorum.

lspci çıktısında yukarıda da gördüğünüz gibi şu gözüküyor : "Philips
Semiconductors SAA7133 Audio+video broadcast decoder". bu sanırım
chipseti ifade ediyor, böyle olduğunu düşünürsek saa7134 modülü sürücü
olarak kullanılabilir herhalde? ki bu modül yüklü. bir arkadaşım bi ara
bu modülün bazı parametrelerle yüklemesi gerektiğini söylemişti. biraz
aratınca şöyle birşeyler buldum,

mine works at least for analog tv (v4l driver) with:

#modprobe saa7134 tuner=54 i2c_scan=1

ben de modülü kaldırıp(çünkü yüklüyken bu parametrelerle modprobe
yapınca birşeyler olmadı gibime geldi) bu parametrelerle modülü
yükledim, şu anda saa7134 satırı içeren modüller şunlar,

$ lsmod | grep saa7134
saa7134 98904 0
video_buf 23300 1 saa7134
v4l2_common 8320 1 saa7134
v4l1_compat 12036 1 saa7134
i2c_core 24984 2 tuner,saa7134
ir_common 5764 1 saa7134
videodev 12032 1 saa7134
soundcore 10912 4 saa7134,snd,nvsound

bunu yaptıktan sonra da bir değişiklik olmadı, durum böyle, ne
yapabilirim, çok da uzun yazdım, başınızı şişirdim :)

teşekkürler
iyi çalışmalar