Re: [Linux] tv izleme problemi

From: Azer Demir (azer.demir@gmail.com)
Date: Wed 27 Jul 2005 - 13:53:55 EEST

Meraba,

sabahtan beri yine bakıyorum.

Onur Kucuk yazmış:

> Bu karti soyle aratabilirsiniz
>
> Avermedia AVerTV GO 007 FM [1461:f31f]

bir aratma yaptığımda ilk karşıma çıkan bir yama oldu, biraz baktım ama
uygulamam gereken birşey mi anlayamadım.

> /dev/video0 ya da /dev/video a odaklanin bence simdilik

> Gidisatiniz dogru, ama bu kart ile ilgili bilgi kullandiginiz cekirdek
>icine henuz girmediginden otomatik olarak dogru ayarlanamiyor. Bu karti
>otomatik tanitan yamalar var ve deneme asamasinda (mm e girmis
>sanirsam), belki 2.6.13 e girer.

otomatik olarak ayarlanamasa bile, saa7134 modülü de parametresiz bir
yüklenmeyle işlev görmüyor heralde, ki kanal taramadan sonuç alamıyorum
ve görüntü alamıyorum.

> Baska benzer bir kart olarak tanitmak ya da tuner tipini elle girmek
>sorununuzu cozmeli. "modprobe saa7134 card= tuner=" parametrelerini
>kullanarak yapabilirsiniz.
>
> Tuner icin kartin uzerine bakip tuner tipini (varsa :)
>ogrenebilirsiniz. Bir kac deneme yanilma ile bulunabilir.

kartın üzerinden kastınız kutu ise, ne yazık ki kutuyu evde bulamıyorum,
pc etv'nin sitesindeki support bölümüne bir e-posta gönderdim, bakalım
cevap çıkacak mı? bir de http://www.linuxtv.org/v4lwiki/index.php/Tuners
adresinde bazı tuner'lar için tuner tiplerini buldum, ama kendiminkine
uygun bir tane bulamadım. 38'i denedim, yine birşey olmadı.

> Kart tipi icin 45, 57 ve 60 kullananlar olmus ama tabi bu sayi
>kullandiginiz cekirdegin nasil yamalandigina gore degisir.

bulduğum patch'lerde "Avermedia AVerTV GO 007 FM [1461:f31f]" için card
numarası 57 olarak gözüküyor. ben de onu denedim.

> Kartin ne kadar tanindigi, detayli bilgi vs. icin dmesg komutunun
>ciktisini inceleyebilirsiniz. Saa7134 modulunu debug modunda yukleyerek
>kart ile ilgili daha cok bilgi alabilirsiniz.

dmesg çıktısına baktım, UNKNOWN/GENERIC gibi gözüküyor, hatta çıktıyı
aşağıya kopyalıyorum, bazı kısımları anlayamadım.
saa7133[0]: found at 0000:01:05.0, rev: 208, irq: 11, latency: 32, mmio:
0xfeaff000
saa7133[0]: subsystem: 1461:f31f, board: UNKNOWN/GENERIC
[card=0,autodetected]
saa7133[0]: board init: gpio is 80000
saa7133[0]: dsp access wait timeout [bit=WRR]
saa7133[0]: dsp access wait timeout [bit=WRR]
saa7133[0]: i2c eeprom 00: 61 14 1f f3 ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
saa7133[0]: i2c eeprom 10: ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
saa7133[0]: i2c eeprom 20: ff d2 fe ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
saa7133[0]: i2c eeprom 30: ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
saa7133[0]: registered device video0 [v4l2]
saa7133[0]: registered device vbi0
[...]

bir de dağıtım ve çekirdek bilgilerinden bahsetmeyi unutmuşum,

$ uname -r
2.6.8-11-amd64-generic

Debian amd64 testing kullanıyorum.

acaba çekirdeğe yama eklemem gerekir mi, yada bu işi saa7134 modülüyle
oynarak halledebileck miyim?

vakit ayırdığınız için ve cevaplarınız teşekkür ederim.

iyi çalışmalar.