Re: [Linux] Bolumleme

From: Azer Demir (azer.demir@gmail.com)
Date: Sat 23 Jul 2005 - 13:17:46 EEST

Merhaba,

eğer Partition Magic gibi bir program kullanmayacaksanız, diskiniz tek
bölümse diskinizdeki önemli dosyaları yedekleyip bölümlendirme yapmanız
gerekiyor, tabii bu bölümlendirme sonrası yeni bölümler için format da
yapılacak. ama tek bölüm değilse, windows bir bölümde, bir diğer bölümde
başka bir işletim sistemi varsa yada dosyalarınızı saklıyorsanız, o
zaman o bölümün yedeğini alıp bölümleyebilirsiniz. yedek aldıktan sonra
bölümlemeyi debian kurulumuna başladıktan sonra ileri bir aşamada size
bölümleme ile ilgili bölüm gelecektir. buradan bölümleme yapmak da gayet
kolaydır.

tabii, Partition Magic gibi programlarla bir bölümdeki verileri yok
etmeden de ve formatlamadan bölümleme yapılabiliyor sanırım, onu
kullanmak sizi iyice rahatlatacaktır.

aşağıda, debian kurulumu ile ilgili bir belgede debian'ın kurulması
sırasındaki disk bölümleme aşamasıyla ilgili bir bağlantı var(tabii
bütün belgeyi okumanız daha iyi olur, gayet iyi bir belgedir).
http://www.serdaraytekin.com/docs/os/debian/sarge/book/ch04.html#id2530453

kolay gelsin.

Haldun Dursunoğlu yazmış: