Re: [Linux] vi ile regular expressions sorusu; nasil?

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Thu 14 Jul 2005 - 13:50:43 EEST

On Wed, 13 Jul 2005 19:29:27 +0300
 Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr> wrote:
> Merhaba,

galiba elvis'de ":g" islemi pek iyi calismiyor
cunku;

> :g/^[0-9]\+/s/^/set/

bunu hic gormedi ve yapmadi; vim ise yapti.
Asagidaki regexp'i ise elvis 'gene' gormedi, hic bir mesaj da vermedi, ama
vim de 'hata' mesaji vererek yapmadi.. [yazim hatasi da yapmadim; tekrar
denedim]

> :g/^\(5\|11\|21\)/s/^/set/

vim de mesaj: "E486: pattern not found ...."

Hic elvis ile vim arasinda karsilastirma yapmak aklima gelmemisti.
komut halinde : koyduktan sonra 'yukari ok' tusuyla daha once girilen
komutlari getirmesi elvisin bana sagladigi kolayliklardan biri. Bu kolayligi
vim bana yapmadi.

Aslinda cok benziyorlar, ama aralarinda minor farklilar var galiba. ":set nu"
sonucunda vimde satirlarin renkli cikmasi cok hostu..

Sonuc olarak farkli satirlara bir komutla istedigimi yazmayi basaramadim.
 Belki baska birseyleri beceremedigim icin olabilir. Bu konuda henuz daha
acemi oldugumu soylemem gerekiyor :-)

bilgi ve yardim icin tekrar tesekkurler.