Re: [Linux] vi ile regular expressions sorusu; nasil?

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Wed 13 Jul 2005 - 19:29:27 EEST

Merhaba,

* SULEYMAN AYDIN [2005-07-13 13:20:17+0100]
> vi ile [daha dogrusu 'elvis' ile] edit ederken, bazi satir baslarina 'set'
> kelimesi eklemem gerekti ve nasil yapacagimi bilemedim. Bunu 'regular
> expressions' ile nasil yaparim?
> onemli not; satirlar birbiri ardina 'ardisik' olarak gelmeyen satirlardir..
> [bu nedenle beceremedim, yoksa " :falanN,filanNs/^/set/ " komutu guzel
> calisiyordu... ]
>
> ornek, baslarina 'set' konulacak satirlar 5, 11, 21, 33, 74, 87, 99 ve 101.
>
> bunu nasil yapacagimi bilen varsa benimle paylasabilir mi?

Degisiklik yapacaginiz satirlarin duzenli ifadelerle secilebilir olmasi
lazim. Bu ornekte sadece rakamlar ile baslayan satirlar varsayimiyla
soyle bir sey:

    :g/^[0-9]\+/s/^/set/

Boyle bir basit duzenlilik yoksa desenleri ayri ayri vermeniz lazim.
Asagidaki komut VIM'de calisir ama Elvis'de calisacagindan emin degilim:

    :g/^\(5\|11\|21\)/s/^/set/

--
roktas