Re: [Linux] LKS

From: Abdulkadir Kor (kadirkor@e-kolay.net)
Date: Thu 14 Jul 2005 - 16:13:09 EEST

Merhaba;
On Thu, 2005-07-14 at 10:49 +0300, Doruk Fisek wrote:
> Merhaba,
>
> Thu, 14 Jul 2005 01:05:50 +0300 tarihinde "IDEA" <linux@idea.net.tr>
> yazdi:

> DOS surumunu zamaninda Dosemu ile calistirmistim ama yeni Windows
> surumleri hakkinda hicbir fikrim yok.
>
> Doruk

        2003 yılında; firmamızda kullanılan Lks (dos) pogramını, mevcut işletim
sisteminin terminalleri sürekli atması, ilgili verilere zarar vermesi
sebebiyle; Linux (Slackware 8.1) kurulu ana makine üzerine (Samba
programı kurarak) taşıdık ve ilgili problemlerden kurtulduk.
        Dosemu ile teminallerin Lks yi kullanabilmesinide sagladık. Ancak
(tekli veya çoklu kullanımlarda) pogramın çalışma hızı istedigimiz
seviyeye ulaşmaması sebebiyle teminallerin dönüşümü iptal edildi.
        Lks2 versiyonu; gerek anamakina gerekse teminal olarak linux üzerine
alınmasını pek gerçekçi göremiyorum. İlgili program kullandığı database,
iletişim yöntemi, sistem çağrıları gibi değeleri Linux için uyarlanmış
değildir.Ayrıca; özellikle muhasebe pogramlarının sürekli güncellemesi
gereği gibi bir geçek vardır. Yapılacak her güncelleme için fazladan
mesayi ve özel çaba (ki kısıtlı zaman içerisinde yapılması)
gerekecektir. Bu anlamda firmanın çalışması verimli olmaktan uzak
kalacaktır.
        Gerçek anlamda çözüm için,
* Linux Server üzerinde çalışan
* Asgari Mysql, Postsql gibi bir database kullanan
* Yanlızca belirli bir port a ihtiyaç duyan (bir e-posta server gibi) ve
üzerinde platform bağımsız teminallerin çalışabildiği
* Güncellemelerin yanlızca anamakina üzerinde yapılmasına ihtiyac duyan
...bir altyapı kurun. Elimizde bu pogram var bunu bize uyarlayalım
yerine, olması gereken bu dolayısıyla bu yapılacak-bitti- diyebilin.
Aksi durumda, zaman, beyin, işlem gücü gibi değeler yanlızca fi
tarihinde alınmış yanlış bir kararın hatalarını düzeltmek için
kullanılmış olacaktır.

...iyi eylenceler.
===
Kopuz Bilgiislem