Re: [Linux] NTFS Slackware 10.1

From: Azer Demir (azer.demir@gmail.com)
Date: Wed 06 Jul 2005 - 17:22:01 EEST

Merhaba,

Mehmet Gani Tombalak yazmış:

>Merhabalar,
>
>Slackware 10.1 kullanıyorum.Diskim 6 parçaya
>bölünmüş vaziyette bunlardan 5 tanesi
>NTFS.Başlangıçta bu bölümleri /mnt/dizinadi
>şeklinde mount etmesini istedim.Buraya kadar bir
>problem yok gayet süper erişiyorum NTFS
>kısmını yalnız NTFS bölümlerde
>read ve execute iznim olmasına rağmen write
>iznim yok.ROOT kullanıcı ile bağlansam
>dahi izinleri değiştiremiyorum.
>
>NTFS dosya sistemine nasıl write izni
>alabilirim?Bu benim beceriksizliğim midir? Yoksa
>Microsoft'un ... :)

/etc/fstab dosyasında, sisteme bağlanacak herbir disk bölümü için, disk
bölümünün hangi seçeneklerle sisteme bağlanacağı belirtilir. muhtemelen,
o dosyada ntfs dosya sistemli disk bölümleriniz için "ro" seçimi
yapılmıştır, yani salt okunabilirdir. "rw" gibi bir seçim de yapılabilir
ama bildiğim kadarıyla, linux çekirdeğinin ntfs dosya sistemlerine
yazması deneysel, pek tavsiye edilmiyor. yalnız captive ntfs diye bir
yazılım var(knoppix'in içinde de var), bu yazılımla güvenli bir şekilde
ntfs dosya sistemine yazılabildiğini duymuştum.

kolay gelsin.