[Linux] re:linux disk bilgilerine devam

From: linuxrd@spymac.com
Date: Sun 27 Feb 2005 - 12:47:08 EET

merhaba
w2k3: windows server 2003 demektir.Ben c# ve c++ ile programlamada calistigim icin ve ayrica internet servisleri vermek ve trojan vs. tcp/ip onlarin denemelerini yapiyorum. (vmware ile) w2k3 kullanmis oldugum bu trojan virus vs. seylerden hemen etkilenmiyor. Etkilense bile birden gocmuyor. Cok stabil.

Soylediklerinizi daha once yapmistim. Redhat, suse, knopix, gento, securepoint vb. linux dagitimlarini en az bir kac defa virtual memory vmware, vs. programlari kullanip yuklemistim. Ayrica dogrudan bilgisayarimada yukledim. Arada bir kullandim. Hani olmeyecek kadar linux tecrube ettim. Fakat disk yapisi ve dizin yapisini tam anlamiyla kavrayamadim. Bunun icin man dosyalarinida okudum. Ama linux'u tam anlamiyla kavramamis oldugum icin arzu ettigim bilgileri alamadim  onlardan.
Linux' dagitimlarini neredeyse tamamina yakikini hic problem  ile karsilamadan kurabiliyorum.Benim problemim; Kullanma sirasinda oluyor. rpm paketleri vs. yukluyorum. Neyin nereye niye kopyalandigini nasil kopyalandigini merak ediyoru. Linux'u ogrenirsem server olarak kullanmayi dusunuyorum. Bu yuzden ogrenmeye oncelikle disk yapisindan baslamakta fayda oldugunu dusunuyorum.

Bana gelince: linux'a karsi bir hayranlik duydugum icin ve ayrica bir miktar (olmeyecek kadar) c++ programlama bilgisine sahibim.  Bunu bsd-gpl lisansli bir kac programi modifiye edip kendimi gelistirmeyi arada linux'uda iyice ogrenmeyi amac edindim.Gelecekte Lİnux kanimca cok onemli olacak. Ben 10 parmak q klavyede kullanabilirim.Inglizceye gelince temmuzda toefl'a girmek icin arada bir grammer calisiyorum.

Sorumlarimi tek tek cevaplayabilirseniz gercekten cok sevinirim. Hangi sorunun neden yanlis oldugunu vs. ifade ederseniz ayrica sevinirim. Bahsettiginiz belgelerin cogunu okudum. Ama benim sorularimi ne yazikki karsimadi. onlarda daha cok hangi dizinin hangi amacla kullanildigi falan yaziyor. Ayrica adim sorular cevaplanirsa windows-linux disk yapisi hakkinda karsilastirmali bir belge daha kazanilmis olabilirmi acaba.?
Saygilarimi sunar calismalarinizda basarilar dilerim.