Re: [Linux] Mandrake 10.1 Nvidia suruculeri yardim

From: M.Baris Demiray (baris@labristeknoloji.com)
Date: Sun 27 Feb 2005 - 12:39:24 EET

Emre Candan wrote:
> Iyi gunler

Merhaba,

> Dell Inspiron 5150 Laptop'um var. Ekran karti GForce FX 5200.
> Mandrake 10.1 Official kurdum.
> www.nvidia.com adresinden Linux surucusunu indirdim.
> Ancak kurarken uygun kernel bulunamadı gibi bi hata veriyor.
> ftp.nividia.com adresinden uygun kernel biseyi indirmeye calisiyor,
> onda da basarisiz oluyor. Sorun neyden kaynaklaniyo olabilir?

Bu hataların çıktılarını gönderebilir misiniz?

> Bi de XWindow da root u nasil calistirabilirim? Menu de sadece normal
> userlar var.
> Menu disinda kullanici ismi giremiyorum.

Hangi pencere yöneticisini kullanıyorsunuz? KDE'de Control Center/System
Administration/Login Manager kısmından root'u da listeye
ekleyebilirsiniz.

> Son sorum da Herhangibir zamanda XWindow u nasil tamamen kapatabilirim?

Önyükleyici ekranında

listeden_birşey single

diyerek sistemi tek kullanıcılı modda açıp konsola düşebilirsiniz.
Bundan sonra 'startx' komutu ile X'i root haklarıyla açabilir ya da
'su - kullanici' diyip başka bir kullanıcıya geçebilirsiniz.

> Mesela NVidia suruculerini kurarken kapatmami istedi. Kapatacak bi yer bulamadim
> root altinda kill -9 -1 yaptim ama hala acik oldugunu soyledi. Artik
> son care baslangicta
> X i acma diyip yeniden baslattim.

X'i çalıştıran süreçleri öldürürseniz sağlıklı bir sonlandırma olmaz. O
oturuma ait yeni ayarlarınız,.vs. de kaybolabilir.

> Tesekkurler

İyi çalışmalar.

--

M.Baris Demiray

"3 yıldır İdeal Teknoloji'nin bir iş kanalı olarak 'Labris' markasıyla yürüttüğümüz çalışmalarımızda edinmiş olduğumuz başarı, 2005 yılına girerken faaliyetlerimizin bağımsız bir şirkete 'Labris Teknoloji' ismiyle taşınması kararını(spin-off) getirmiştir. Yine, birlikte başarılı projelere imza atabilmek ümidiyle."

Labris Teknoloji