Re: [Linux] (/) kok dizini ile (/home ) dizini arasinda nasil bir fark varda

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Fri 25 Feb 2005 - 10:45:37 EET

On Thu, 24 Feb 2005 12:02:43 +0200
 Serdar KÖYLÜ <serdarkoylu@fisek.com.tr> wrote:
> Selamlar..

merhaba,

Arkadaslar ellerinize saglik, ogrenmeye devam ediyoruz ve her sey de
pek guzel gidiyor..

Konu acilmisken, hayli zamandir beni mesgul eden seyleri ogrenmek ve
yapmak istiyorum:

1. Paketleri upgrade edip yeni versiyona cikarken, artik disk alani
sikintisi nedeniyle /home kismini baska yere [/mnt/hda4 uzerine] atmak
istiyorum; bunu nasil yapabilirim?

2. /tmp/ altindaki herseyi rm -rf yapsam; bir seylere zarar vermis ve
'silmis' olur muyum? [Yer kazanmak icin 'kalinti' ne varsa temizlemem
gerekiyor].
Bir baska deyisle, /tmp/ altinda faydali ve elzem bilgiler tutulmakta
midir? Mantiken de 'olmamali' diyorum, ancak sormadan ve tecrubeye
danismadan silmek istemiyorum, ne olur olmaz diyerek..

3. init:3 iken 'startx' ile X ortamina gecildigine 'kde' yerine 'gnome'
ya da 'xfce' ile acilmasini saglamak icin hangi belgelerin el ile
modifiye edilmesi gerekir. Bir kac yere dokundum, ancak basarili
olamadim.

Aciklama: Sorularimin nedeni, kirk yilda bir sistem yonetimiyle
ilgilenmek durumunda kaliyorum, cunku sistem kuruldugundan bu yana
sorun cikarmiyor..

Unutmadan: kullandigim dagitim, slackware 10

tesekkurlerimle,

suleyman
saydin@anadolu.edu.tr