Re: [Linux] Gentoo update

From: Rıfat Tosun (tosunum@gmail.com)
Date: Thu 24 Feb 2005 - 12:56:13 EET

Yazılımlar tabiki belli bir test sürecinden geçmeden portage ağaçında
yer almamalıdır ve programların bağımlılıklarının test edilmesi
kurulacak programa bağlı olarak diğer paketlerin update edilmesi
onların test edilmesi zaman alan bir işlemdir ama sarg gibi çok fazla
işlevselliği olmayan sadece işini yapan bir programın yenilenmesinin
bu kadar uzun sürmemesi gerekiyor bence. Tamam 2.0.3 olmasın ama 2.0.1
2004-10-04 duyurulmuş ve hala portage ağaçında MASKED olarak bile
gözükmüyor, 4 ~ 5 ay bence test için yeterince uzun bi süre. Bu arada
yanlış anlaşılma olmasın sorun sarg programının yeni versionun niye
protage ağaçında olmaması değil ben onu zaten internetten indirip
derledim ve bence güzelde bi program, sorun sarg gibi bir programın
bile yeni versionunun protage ağaçına girmesi bu kadar uzun sürüyorsa
benim diğer paketleri sürekli olarak tek tek kontrol etmem lazım ne
kurmuş versionu neymiş diye. Versionlarla, downloadla uğraşmıcaz
derken galiba ben kendi başıma dert açıyorum Fedorayı minimum
kuruyordum bence gereksiz paketleri ve userlarıda silip 200 ~ 300 Mb
kadar indiriyordum sonra şu andaki gibi internetten gerekli rpm leri
bulup kuruyordum en azında derlemekle uğraşmıyordum galiba bu gentoo
benim başımı çok ağrıtacak ama neyse biraz daha uğraşalım bakalım daha
ne kadar ağrıtacak görelim.