Re: [Linux] Gentoo update

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Thu 24 Feb 2005 - 12:18:23 EET

Esasinda Gentoo genelde en guncel surumleri takip ediyor.
Ama diger programlarla icice calisan uygulamalarda gecikme
olabiliyor. Ornegin VPOPMAIL ve QMAIL ile benzeri bir durum
yasamistim bir sure once. vpopmail cok eski surumdu. Sizin
USE="qmail" emerge vpopmail
diye qmail kurabilmeniz icin vpopmail+qmail (ya da gorunmeyen
onlarca farklı USE secenegi ve uygulama ile) entegrasyonunu
tam anlamiyla test edip "stable" oldugunu gormeden portage
agacinda guncel versiyona izin vermeyebilir.

Diger yandan, ornegin vpopmail'in yeni versiyonunu
emerge -s vpopmail
yazdigim zaman gorebiliyordum, ama MASKED olarak.
Onu bu problemler bana viz gelir deyip kullanmak isteseydim
/etc/make.conf icerisinde uygun degisiklikleri yapip
maskelenmis, ya da henuz kurulmasi ya da guncellenmesi
istenmeyen paket/versiyonlari kurmak mumkun hale geliyor.

Bu zorunlu bir durum. Eger benim gibi cron ile emerge -uD world
calistiranlardansaniz problemli kurulacak bir yeni versiyon
durduk yerde basinizi agritir ve musteri/kullanicilariniz
bagirmaya baslamadan farkina bile varmayabilirsiniz

Saygilar.