Re: [Linux] Boot Sorunu

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Wed 23 Feb 2005 - 13:40:59 EET

Merhaba,

On Wed, 2005-02-23 at 13:29 +0200, Oğuz Eren wrote:
> Saka bir yana, dev/hda2'nin root partition oldugunu bir yerlerde
> belirtip kurtulabilecegimi dusunuyordum, ya da bir sekilde suse 9.2'yi
> (format atmadan) bastan kurmanin bir yolu vardir diye dusunmustum.

CD'den boot ederken menüde "Boot Installed System" gibi bir seçenek
olacak. Orada çekirdek parametrelerini aşağıdaki metin kutusunda
muhtemelen göreceksiniz. Sağ/sol ok tuşlarını kullanarak çekirdek
parametrelerinin arasında uygun bir yere "root=/dev/hda2 ro" eklerseniz,
çekirdek boot ettikten hemen sonra belirttiğiniz dosya sistemini
kullanmaya başlayacaktır, diye düşünüyorum.

Ancak SuSE kullanmayalı çok oldu, yanılıyor da olabilirim.

Buna karşın, açıkçası, zarar görmüş bir kök dosya sisteminden başlayacak
bir sistemden medet ummak bana çok anlamlı gelmiyor. Daha önce de
belirttiğim gibi, önce yedeklerinizi almaya bakın (tabii eğer değer
verdiğiniz verileriniz varsa).

        reiserfs --rebuild-tree

gibi bir komut zarar görmüş reiserfs dosya sistemlerini nadiren
kurtarır. Dosya sistemi kurtulabilecek durumda olsaydı zaten çekirdek
içerisindeki reiserfs modülü journal-replay sırasında bu işleme gerek
kalmadan kurtarabilirdi. Bu komutla daha önce veri kurtarmayı her zaman
başardım, ancak sistemi bozulmadan önceki haline hiç getiremedim.
Mutlaka sistemin olmazsa olmaz bileşenleri zarar görmüş durumdaydı.

Ayrıca bu komut sonrasında reiserfs dosya sisteminizin performansı da
önemli ölçüde düşecek, her nedense. Eminim bunun da mantıklı bir
açıklaması vardır, ama açıkçası üzerine pek düşmedim.

Tekrar iyi eğlenceler,

-HTH

--
.O.